کد خبر: 397965
|
۱۳۹۹/۰۱/۱۸ ۱۲:۲۲:۰۱
| |

سیده فاطمه ذوالقدر سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس:

رها سازی معتادان خطر انتشار و شیوع کرونا را بیشتر کرده است

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس با تاکید بر اینکه رها سازی معتادان در شهر نه تنها اقدامی در راستای کاهش شیوع بیماری کرونا نبود که به اعتقاد من اکنون خطر انتشار و شیوع بیماری از طریق این افراد بیشتر شده است در عین حال که تمامی اقدامات صورت گرفته گذشته در جهت پاکسازی مناطقی نظیر شوش، مولوی، هرندی، فرحاد و... بی ثمر شد .

رها سازی معتادان خطر انتشار و شیوع کرونا را بیشتر کرده است
کد خبر: 397965
|
۱۳۹۹/۰۱/۱۸ ۱۲:۲۲:۰۱

اعتمادآنلاین| سیده فاطمه ذوالقدر ؛ با بیان اینکه در شرایط کنونی شیوع بیماری کرونا، ساماندهی و رسیدگی به وضعیت معتادان ضروری است گفت: حضور معتادان در اجتماع، احتمال شیوع بیماری کرونا را افزایش می دهد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عملکرد دستگاه ها در جمع آوری و ساماندهی معتادان متجاهر تصریح کرد: متاسفانه دستگاههای مربوطه، مدیریت واحدی در قالب یک طرح برنامه ریزی شده برای ساماندهی و جمع آوری معتادان ندارند بطوریکه شاهد بودیم در ایام شیوع کرونا 12 هزار معتاد متجاهر در سطح شهر رها شدند و از سوی دیگر برخی معتادان متجاهر بستری در برخی مراکز بازپروری هم مرخص شدند.

ذوالقدر با اشاره به حضور و تجمع مشهود معتادان متجاهر در برخی از خیابان‌های پایتخت اظهار داشت: عمده این معتادان افراد فاقد مسکن و سرپناه هستند که اکنون به خیابان بازگشته‌اند. معتقدم اگر هم بنا به ترخیص معتادان به منظور جلوگیری از شیوع بیماری کرونا بود، باید سازوکاری در نظر گرفته می‌شد و تنها آن دسته از معتادانی که خانواده‌شان ضمانت داده و دارای محل مشخصی برای اسکان بودند مرخص می‌شدند.

وی با تاکید بر اینکه رها سازی معتادان در شهر نه تنها اقدامی در راستای کاهش شیوع بیماری کرونا نبود که به اعتقاد من اکنون خطر انتشار و شیوع بیماری از طریق این افراد بیشتر شده است در عین حال که تمامی اقدامات صورت گرفته گذشته در جهت پاکسازی مناطقی نظیر شوش، مولوی، هرندی، فرحاد و... بی ثمر شد .

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سازمان بهزیستی بودجه قابل توجهی برای مقابله با کرونا در نظر گرفته است گفت: باید ساماندهی و نگهداری معتادان نیز در قالب طرح مقابله با کرونا و درهمین بودجه دیده و اجرایی شود.

نماینده مردم تهران بر لزوم تشکیل کارگروهی مشترک متشکل از نیروی انتظامی، بهزیستی، شهرداری به منظور اتخاذ تصمیم واحد برای رسیدگی به وضعیت معتادان متجاهر تاکید کردو گفت: اینکه معتادان شبانه جمع آوری و اسکان داده شوند و روزها رها شوند، کاری بیهوده است باید در قالب طرحی قرنطینه و نگهداری معتادان از سوی دستگاه های مربوطه اجرا شود.

به گفته وی در شرایطی که به همه می گوییم در خانه بمانید، معتاد متجاهر بی خانمان را در شهر رها کرده اند ، بطور حتم این قشر آسیب دیده نیز جزیی از همین مردم هستند که باید با در نظر گرفتن امکانات لازم، در شرایط بحرانی کنونی نگهداری شوند.

منبع:خانه ملت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها