کد خبر: 397975
|
۱۳۹۹/۰۱/۱۸ ۱۲:۳۴:۳۸
| |

جلال میرزایی عضو فراکسیون امید مجلس:

تراکنش 500 هزار یورویی اینستکس می‌تواند آغازی برای جبران بدعهدی‌های اروپا باشد

یک عضو فراکسیون امید مجلس تاکید کرد: تراکنش 500 هزار یورویی اینستکس می تواند آغازی مجددی برای اروپایی در راستای جبران کاستی ها و بدعهدی های برجامی باشد.

تراکنش 500 هزار یورویی اینستکس می‌تواند آغازی برای جبران بدعهدی‌های اروپا باشد
کد خبر: 397975
|
۱۳۹۹/۰۱/۱۸ ۱۲:۳۴:۳۸

اعتمادآنلاین| جلال میرزایی ، با اشاره به اولین تراکنش مالی میان ایران و اروپا در چارچوب اینستکس به ارزش تقریبی 500 هزار یورو، گفت: بدون تردید جمهوری اسلامی ایران طی ماه های گذشته انتظار داشت اروپایی ها مکانسیم مالی مستقل برخواسته از برجام را فعال کنند.

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: در واقع اروپایی ها بارها جلسه گذاشته و اعلام کردند برای حفظ برجام و کمک به ایران از اراده قوی برخوردارند اما به آنچه گفتند عمل نکردند و اقدامات عملی نیز انجام نشد.

وی ادامه داد: بر این اساس باید اذعان کرد مبادله رخ داده دارای مبلغ کمی بوده اما این مهم در حالی رخ داد که مسئولین کشورمان از اروپایی ها ناامید شده بودند.

این نماینده مردم در مجلس دهم اظهار کرد: بنابراین شاید بتوان گفت که این اقدام شروعی امیدوارکننده باشد و با توجه به فضای شکل گرفته از شیوع کرونا شاهد تعاملات تجاری بشردوستانه در بستر اینستکس باشیم.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: البته باید منتظر بمانیم تا مشاهده شود اروپایی ها فقط به همین مبادله 500 هزار یورویی بسنده می کنند یا گام های بلندتری برمی دارند لذا قضاوت زودهنگام معنایی ندارد.

منبع:خانه ملت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها