کد خبر: 397992
|
۱۳۹۹/۰۱/۱۸ ۱۳:۰۵:۵۷
| |

وقفچی رئیس فراکسیون فرش و صنایع دستی مجلس:

کرونا به امرار معاش فرشبافان آسیب زد

رئیس فراکسیون فرش و صنایع دستی مجلس از وضعیت نامناسب اقتصادی فرشبافان خبر داد و گفت: انتظار است با توجه به رکود بازار به دلیل شیوع کرونا، این قشر نیز زیر چتر حمایتی دولت قرار گیرند.

کرونا به امرار معاش فرشبافان آسیب زد
کد خبر: 397992
|
۱۳۹۹/۰۱/۱۸ ۱۳:۰۵:۵۷

اعتمادآنلاین| علی وقفچی وضعیت اقتصادی فرشبافان و فعالان حوزه صنایع دستی را با توجه به شیوع بیماری کرونا نامناسب عنوان کرد و گفت: اگرچه اکنون رکود بازار در تمام حوزه‌های اقتصادی مشهود است اما امرار معاش بافندگان فرش و فعالان حوزه صنایع دستی به‌دلیل بنیه ضعیف اقتصادی بسیار دشوار شده، این در حالی است که این قشر از جامعه با مشکلاتی همچون فروش محصولات و نداشتن بیمه رو به رو بوده و کرونا وضعیت را برای آن‌ها سخت‌تر کرده است.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با توجه به مشکلات فعالان حوزه فرش و صنایع دستی، رئیس جمهور و وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی باید توجه ویژه‌ای به آن‌ها کند، انتظار است این قشر نیز زیر چتر حمایتی دولت قرار گیرند و تسهیلات پرداختی به آن‌ها بدون سود باشد.

وی با تاکید بر اینکه نباید بیمه فرشبافان و صنایع دستیکاران در زمان رکود اقتصادی ناشی از شیوع کرونا قطع شود، اضافه کرد: باتوجه به کاهش درآمدهای نفتی، صنعت فرش می‌تواند برای کشور ارزآوری کند و در عین حال بدون نیاز به واردات مواد اولیه، اشتغال‌زایی ارزانی داشته باشد.

رئیس فراکسیون فرش و صنایع دستی مجلس با انتقاد از مغفول ماندن بیمه فرشبافان پس از سال‌ها، اظهار کرد: فرش و صنایع‌دستی می‌تواند یکی از ارزان‌ترین و موثرترین کالاها در ایجاد اشتغال باشد و این واقعیت که تنها با صادرات نفت نمی‌توان کشور را اداره کرد غیرقابل چشم‌پوشی است لذا درآمد ناشی از صنایع دستی و فرش درصورت تولید و صادرات تخصصی می‌تواند زندگی نسل‌های بعدی را تغییر دهد.

منبع: خانه ملت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها