کد خبر: 398019
|
۱۳۹۹/۰۱/۱۸ ۱۴:۰۱:۴۰
| |

یحیی کمالی پور عضو هیات رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی:

ترامپ تابع قوانین و مقررات بین المللی نیست

عضو هیات رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی تاکید کرد:شاهد هستیم آمریکا همه اقتصاد ایران را مورد تحریم قرار داده است، در این شرایط امکان تهیه ملزومات غذایی و دارو فراهم نمی شود. تا امروز آمریکایی ها  تحریم پزشکی و دارویی ایران نمی پذیرفتند می گفتن تحریم اقتصادی بر این حوزه تاثیری ندارد.

ترامپ تابع قوانین و مقررات بین المللی نیست
کد خبر: 398019
|
۱۳۹۹/۰۱/۱۸ ۱۴:۰۱:۴۰

اعتمادآنلاین| یحیی کمالی پور، با اشاره به در واکنش به ادعای ترامپ رئیس جمهور آمریکا مبنی بر اینکه ایران برای کاهش تحریم ها درخواست نداده است تا تجهیزات پزشکی به این کشور ارسال شود، گفت: ترامپ تابع قوانین و مقررات بین المللی نیست اما از زمانی که سازمان ملل شکل گرفته و نهادهای حقوق بشری در دنیا فعال شدند همیشه و حتی در جنگ های فیزیکی و مستقیم استثناهایی وجود داشته تا در محاصره های اقتصادی و همه تنگناها راه گریزی برای مردم عادی وجود داشته باشد و این راه گریز این بود که هیچ کسی نمی تواند مردم یک کشور را از داشتن غذا و داروی در هر شرایطی محروم کند.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس دهم ادامه داد: با این حال شاهد هستیم آمریکا همه اقتصاد ایران را مورد تحریم قرار داده است، در این شرایط امکان تهیه ملزومات غذایی و دارو فراهم نمی شود. تا امروز آمریکایی ها تحریم پزشکی و دارویی ایران نمی پذیرفتند می گفتن تحریم اقتصادی بر این حوزه تاثیری ندارد و تحریم های ما ارتباطی به مواد غذایی و دارویی نداشت اما اگر کشوری قصد معامله یا کمک غذایی یا دارویی با ایران را داشت مورد بازخواست قرار می گرفت.

نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با انتقاد از برخی اظهارنظر مسئولین، گفت: بیان برخی دولتمردان تاثیر منفی بر دریافت کمک های دارویی و غذایی می شود، برخی مواقع گفته می شود در زمینه تامین داور مشکلی نداریم و حتی صادر می کنیم گرچه این اظهارنظر برای جو داخلی مناسب است اما در فضای بین المللی، جوی علیه ایران شکل می گیرد.

وی با تاکید براینکه از منظر حقوق بین المللی تحریم غذا و داور قابل قبول نیست، اظهار داشت: با این حال کشورهای غربی این نکته را نادیده گرفته اند، حالا ترامپ می گوید ایرانی ها درخواست بدهند تا تحریم ها را بردارد، این حرف بهانه است و می خواهد زمان را بخرد تا در نهایت بیماری کرونا از بین برود و آنها بدون هیچ عقب نشینی به اقدامات خصمانه خود ادامه داده باشند.

منبع: خانه ملت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها