کد خبر: 398069
|
۱۳۹۹/۰۱/۱۸ ۱۵:۳۶:۱۹
| |

اتحادیه عرب نسبت به شیوع کرونا در میان اسرای فلسطینی هشدار داد

احمد ابو الغیط، دبیرکل اتحادیه عرب نسبت به خطر شیوع ویروس کرونا در میان اسرای فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی هشدار داد.

اتحادیه عرب نسبت به شیوع کرونا در میان اسرای فلسطینی هشدار داد
کد خبر: 398069
|
۱۳۹۹/۰۱/۱۸ ۱۵:۳۶:۱۹

اعتمادآنلاین| احمد ابو الغیط، دبیرکل اتحادیه عرب در پیامی به مدیرکل کمیته بین المللی صلیب سرخ نسبت به وضعیت خطرناک حدود پنج هزار اسیر فلسطینی در سایه شیوع ویروس کرونا هشدار داد و گفت، در میان این اسیران اشخاص سالخورده، بیمار و اشخاصی با توان جسمی ضعیف هستند که بیشتر از سایرین در معرض خطر ابتلا به کرونا قرار دارند.

وی اقدام مقامات رژیم صهیونیستی درباره آزادی برخی از زندانیان کیفری خود و استثنا قرار دادن اسرای فلسطینی را به باد انتقاد گرفت و آن را مغایر با اصول انسانی و قوانین بین المللی در حفظ حقوق اسیران در زمان شیوع بیماری همه‌ گیر دانست.

اتحادیه عرب در این پیام خود از کمیته صلیب سرخ خواست که از رژیم صهیونیستی بخواهد در مواضع و سیاست های خود تجدید نظر کرده و هر چه سریع‌تر اسیرانی را که بیشتر در معرض ابتلا به کرونا هستند، آزاد کند تا فاجعه انسانی رخ ندهد.

پنج هزار اسیر فلسطینی در زندان های رژیم صهیونیستی در بازداشت به سر می‌برند که 43 تن از آنها زن، 180 تن کودک و حدود 800 تن بیمار هستند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها