کد خبر: 398257
|
۱۳۹۹/۰۱/۱۹ ۱۱:۲۳:۰۰
| |

طرح سه فوریتی تعطیلی یک ماهه کشور منتفی می‌شود؟

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد:طرح سه فوریتی تعطیلی یک ماه کشور تقریبا از تب و تاب افتاده و از کارکرد آن گذشته و با توجه به شرایط فعلی کشور هیئت رئیسه مجلس بعید است که پذیرای چنین طرحی باشد. 

طرح سه فوریتی تعطیلی یک ماهه کشور منتفی می‌شود؟
کد خبر: 398257
|
۱۳۹۹/۰۱/۱۹ ۱۱:۲۳:۰۰

اعتمادآنلاین| حیدرعلی عابدی، در خصوص طرح سه فوریتی تعطیلی یک ماه کشور که فراکسیون امید به هیئت رئیسه مجلس تقدیم کرد، اظهار کرد: تشکیل نشدن جلسات مجلس شورای اسلامی به دلیل شیوع ویروس کرونا، موجب تاخیر در پیگیری برخی از موضوعات شد، این امکان وجود داشت که نمایندگان با پوشیدن لباس نیروهای درمانی جلسات مجلس را برگزار کنند، اما این مهم میسر نشد و در همین خصوص نامه از سوی تعدادی از نمایندگان به ریاست مجلس داده شد.

وی با اشاره به تقدیم طرح سه فوریتی تعطیلی یک ماهه کشور به هیئت رئیسه مجلس، ادامه داد: این طرح تقریبا از تب و تاب افتاده و از کارکرد آن گذشته و با توجه به شرایط فعلی کشور هیئت رئیسه مجلس بعید است که پذیرای چنین طرحی باشد. طرح سه فوریتی زمانی محقق می شود که نمایندگان در صحن مجلس حضور به هم رسانند تا تعداد رای نمایندگان موافق و مخالف مشخص باشد.

این عضو فراکسیون امید در خصوص جلسات آنلاین در مجلس، گفت: باتوجه به زیر ساخت های حوزه فناوری اطلاعات در کشور، امکان برگزاری جلسات آنلاین با حضور 290 نفر دشوار است و در برخی از جلساتی که به صورت آنلاین برگزار شد عده‌ای از نمایندگان نتوانستند در جلسه شرکت کنند که این مشکل ناشی از ضعف فنی در این حوزه است.

عابدی قرنطینه استان ها به طور کامل را عملا غیر ممکن دانست و گفت: واقعیت در خصوص کرونا و قرنطینه این است که با توجه به مشکلات اقتصادی و شرایطی که مسئولان مربوطه باید در هنگام قرنطینه برای مردم مهیا می‌ساختند، در عمل قرنطینه استان ها به طور کامل ممکن نبوده و نیست، اما با استفاده از واژه جدید فاصله گذاری اجتماعی کنترل این بیماری بهتر از گذشته ثمر بخش بوده است.

وی گفت: هدف از فاصله گذاری اجتماعی تردد نکردن افرادی است که کار ضروری در سطح شهر، استان و یا حتی کشور ندارند، همچنین یکی از محاسن دیگر این طرح این است که اشخاص دیرتر به بیماری کرونا مبتلا شوند و مشخصا هرچه زمان بیشتری از این ویروس بگذرد، واکسن و داروهای بهبود بخش این بیماری با سرعت بیشتری کشف خواهند شد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: هر فرد موظف است در جدال با این بیماری از خود به حفاظت بپردازد و افرادی که به سبب شغلشان ملزم به تردد در سطح شهرها هستند از آنان انتظار می رود با رعایت کامل موازین بهداشتی به تردد بپردازند و خطر مبتلا شدن به این ویروس را جدی بگیرند و حماقت را شجاعت تلقی نکنند چراکه تخلف نابجای این افراد جامعه را با مشکلات جدی روبرو می‌کند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها