کد خبر: 398361
|
۱۳۹۹/۰۱/۱۹ ۱۴:۲۱:۳۸
| |

عباسی سخنگوی هیئت رئیسه مجلس:

برگزاری صحن علنی بر اساس پروتکل های ستاد ملی مبارزه به کرونا است

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در هیئت رئیسه پیش بینی شده در صورت موافقت نمایندگان،آن ها به مدت دو هفته در مجلس اقامت داشته باشند و کسی از قوه مقننه خارج نشود تا جلسات پی در پی تشکیل  شود.

برگزاری صحن علنی بر اساس پروتکل های ستاد ملی مبارزه به کرونا است
کد خبر: 398361
|
۱۳۹۹/۰۱/۱۹ ۱۴:۲۱:۳۸

اعتمادآنلاین| اسدالله عباسی ،در خصوص انتقادات مطرح شده درباره برگزاری جلسات حضوری مجلس شورای اسلامی با توجه به شیوع ویروس کرونا گفت: برگزاری صحن علنی بر اساس پروتکل های ستاد ملی مبارزه به کروناست و با توجه به تاخیر دو هفته ای در تشکیل مجلس به درخواست این ستاد برگزاری جلسه حضوری اجتناب ناپذیر است.

وی ادامه داد: در هیئت رئیسه پیش بینی شده در صورت موافقت نمایندگان،آن ها به مدت دو هفته در مجلس اقامت داشته باشند و کسی از قوه مقننه خارج نشود تا جلسات پی در پی تشکیل شود.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان این که مجلس نمی تواند در قبال مسائل مهم کشور نمی تواند بی تفاوت باشد افزود: در این شرایط که دولت به تنهایی قادر به حل مشکلات نیست نهاد قانونگذاری کشور به وظایف خود باید عمل کند.

وی با اشاره به اختصاص 100 هزار میلیارد تومان برای حمایت اقتصادی در بحران کرونا از سوی دولت عنوان کرد: مجلس بایدبر نحوه اعطا و توزیع اعتبار تخصیص یافته نظارت داشته باشد تا در اختیار همه افراد واجد شرایط بگیرد.

وی با انتقاد از برخی تصمیمات دولت در خصوص تعطیلات سازمان ها و شرکت ها گفت: متاسفانه شرایط به گونه ای شده است که روزی محدودیت های قانونی اعمال شده و روز دیگر برخلاف آن عمل می شود.

عباسی با بیان این که در شرایط کنونی کشور باید کمیسیون های تخصص مجلس فعال باشند تصریح کرد: هرکدام ماموریت و مسئولیت دارند که باید تا قبل از اتمام مجلس دهم آن ها را به پایان برسانند.

وی تاکید کرد:مجلس دهم باید جمع بندی شود و با وجود جلساتی که در هیئت رئیسه و کمیسیون ها برگزار شد نتوانست موجب ایفای نقش قانونی نمایندگان شود همچنین هنوز دستور های جلسات نیمه تمام وجود دارد که باید به اتمام برسد.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی بین کرد: بر این اساس با تصویب هیئت رئیسه و هماهنگی با ستاد ملی مبارزه با کرونا تصمیم گرفته شد تا نشست حضوری مجلس در روز های سه شنبه و چهارشنبه هفته جاری برگزار شود.

وی خاطر نشان کرد: در شرایط که کشور در دوران سختی قرار دارد حداقل انتظار مردم این است که مجلس شورای اسلامی و نمایندگان ملت به وظایف خود عمل کنند.

منبع: خانه ملت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها