کد خبر: 398617
|
۱۳۹۹/۰۱/۲۰ ۱۲:۲۳:۱۶
| |

شهریاری عضو کمیسیون عمران مجلس :

معاملات مسکن در شرایط کرونایی عملا متوقف شده است/ قیمت مسکن در بازار کاهش می یابد

یک عضو کمیسیون عمران مجلس تاکید کرد :به نظر می رسد که با توجه به کاهش چشمگیر معاملات مسکن و همچنین کاهش تقاضا و افزایش عرضه، قیمت مسکن در بازار کاهش یابد.

معاملات مسکن در شرایط کرونایی عملا متوقف شده است/ قیمت مسکن در بازار کاهش می یابد
کد خبر: 398617
|
۱۳۹۹/۰۱/۲۰ ۱۲:۲۳:۱۶

اعتمادآنلاین| سیدکمال الدین شهریاری عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به وضعیت بازار مسکن در ماه آینده، گفت: در شرایط کنونی شاهد هستیم که به دلیل شیوع بیماری کرونا حجم معاملات مسکن به میزان چشمگیری کاهش یافته است، به طوری که بر اساس آمارها در اسفند ماه سال گذشته میزان خرید و فروش مسکن حدود 25 درصد کاهش یافت.

نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از ابتدای سال جاری نیز تاکنون، به دلیل تداوم شیوع بیماری کرونا و با دستورالعمل ستاد مقابله با کرونا تمامی دفاتر مشاوران املاک تعطیل بوده و این مسئله موجب شده که معاملات مسکن عملا متوقف شود.

وی تصریح کرد: قیمت مسکن در بازار همواره تابع دو اصل عرضه و تقاضا است، زمانی که میزان عرضه مسکن از تقاضای بازار پیشی بگیرد، آن زمان قیمت ها روند نزولی خواهند گرفت؛ اما زمانی که تقاضا افزایش یابد، به همان میزان قیمت ها بالا می رود.

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: پیش بینی می شود که با کنترل بیماری کرونا در کشور، میزان معاملات مسکن روند صعودی به خود بگیرد و این مسئله زمینه ساز افزایش خرید و فروش مسکن و خروج از رکود معاملاتی خواهد شد.

شهریاری تصریح کرد: به نظر می رسد که با توجه به کاهش چشمگیر معاملات مسکن و همچنین کاهش تقاضا و افزایش عرضه، قیمت مسکن در بازار کاهش یابد.

منبع: خانه ملت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها