کد خبر: 398713
|
۱۳۹۹/۰۱/۲۰ ۱۵:۵۳:۴۹
| |

محمدجواد جمالی نوبندگانی نایب رییس کمیسیون سیاست خارجی مجلس:

آمریکایی ها در حال تغییر تاکتیک نظامی در عراق هستند

نایب رییس کمیسیون سیاست خارجی مجلس تاکید کرد:آمریکایی ها در حال تغییر تاکتیک نظامی در عراق هستند لذا قصد خروج کامل از این کشور را ندارند. بر این اساس اهدف شومی پشت پرده خروج نظامیان آمریکایی از برخی پایگاه های نظامی در عراق و واگذاری آنها وجود دارد.

آمریکایی ها در حال تغییر تاکتیک نظامی در عراق هستند
کد خبر: 398713
|
۱۳۹۹/۰۱/۲۰ ۱۵:۵۳:۴۹

اعتمادآنلاین| محمدجواد جمالی نوبندگانی، در خصوص اهداف پشت پرده واگذاری پایگاه های نظامی در دست آمریکایی ها و ائتلاف ضد داعش به عراقی ها، گفت: آمریکایی ها می خواهند پراکندگی نظامی خودشان در عراق را برطرف کنند تا از این طریق هزینه های دفاع از خودشان را کاهش دهند.

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آمریکایی ها در حال تغییر تاکتیک نظامی در عراق هستند لذا قصد خروج کامل از این کشور را ندارند، اظهار کرد: بر این اساس اهدف شومی پشت پرده خروج نظامیان آمریکایی از برخی پایگاه های نظامی در عراق و واگذاری آنها وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه فرماندهان نظامی آمریکایی با واگذاری پایگاه های نظامی به عراقی ها می خواهند از تیررس گروه های مقاومت خارج شوند، ادامه داد: چندی پیش فیلمی از سفارت این کشور در عراق از سوی گروه های مقاومت منتشر شد که حتما سبب تغییر در تصمیم گیری های نظامی آمریکا در عراق خواهد شد.

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: متاسفانه هیات حاکمه فعلی ایالات متحده از افراطی ترین و غیراخلاقی ترین دولت هایی است که آمریکایی ها تاکنون مشاهده مشاده کرده اند؛ در واقع آنها به هیچ وعده و قولی پایبند نیستند.

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: به عبارتی باید اذعان کرد مجلس عراق به دلیل رفتار ضدحقوق بشری نظامیان آمریکایی در پی ترور سردار سلیمانی و یاران همراهش، قانونی را تصویب کردند که این جنایتکاران از کشورشان خارج شوند اما آمریکایی ها رفتار قلدرمآبانه ای از خودشان نسبت به این خواسته مردم عراق نشان دادند.

گفتنی است؛ تحسین الخفاجی، سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک عراق اظهار کرده بود نیروهای آمریکایی از پایگاه هوایی الحبانیه خارج شدند تا آن را به نیروهای عراقی تحویل دهند.

پایگاه الحبانیه واقع در استان الانبار و در 80 کیلومتری غرب بغداد قرار داشته و دارای یک فرودگاه و یک پایگاه و چند زیرساخت و مراکز نظامی است.

همچنین چندی پیش نیز، نیروهای ائتلاف ضد داعش به رهبری آمریکا در 26 مارس خروج سربازان خود از پایگاه هوایی القیاره در جنوب موصل و تحویل آن به نیروهای عراقی را اعلام کردند.

منبع: خانه ملت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها