کد خبر: 398818
|
۱۳۹۹/۰۱/۲۱ ۱۱:۲۰:۳۷
| |

فاکسکان، بزرگترین تولیدکننده آیفون، ونتیلاتور می‌سازد

عمر ایشراک مدیرعامل شرکت تجهیزات پزشکی مدترونیک روز گذشته در مصاحبه‌ای خبر داد که شرکت متبوعش قراردادی در رابطه با ساخت ونتیلاتور توسط فاکسکان به امضا رسانده است.

فاکسکان، بزرگترین تولیدکننده آیفون، ونتیلاتور می‌سازد
کد خبر: 398818
|
۱۳۹۹/۰۱/۲۱ ۱۱:۲۰:۳۷

اعتمادآنلاین| فاکسکان که بزرگترین تولیدکننده آیفون در دنیا محسوب می‌شود خبر داده که قصد دارد مانند شرکت‌هایی چون فورد، جنرال موتورز و تسلا بخشی از خطوط تولید خود را به ساخت ونتیلاتور اختصاص دهد.

عمر ایشراک مدیرعامل شرکت تجهیزات پزشکی مدترونیک روز گذشته در مصاحبه‌ای با شبکه CNBC خبر داد که شرکت متبوعش قراردادی در همین رابطه را با فاکسکان به امضا رسانده است. این همکاری بعد از آن نهایی شد که شرکت مدترونیک طراحی متن بازی از ونتیلاتورهای خود را همزمان با شیوع گسترده کرونا ویروس منتشر کرد و فاکسکان اعلام نمود که قصد استفاده از این طرح را دارد.

مدیرعامل مدترونیک در ادامه صحبت‌هایش واکنش شرکت‌ها به انتشار فایل متن باز طراحی ونتیلاتور خود را «وحشتناک» توصیف کرد و در ادامه گفت: تاکنون بالغ بر 70 هزار بار این طرح‌ها دانلود شده‌اند و اسامی شرکت‌های مطرح و مهمی در میان علاقمندان به این طرح دیده می شود که فاکسکان یکی از آنهاست.

ایشراک در صحبت‌هایش از برنامه‌های مدترونیک برای تولید ونتیلاتور در کارخانه ویسکانسین فاکسکان خبر داد و گفت طبق برنامه‌ریزی‌ها تولید این دستگاه برای مدت چهار تا شش هفته آینده ادامه پیدا می‌کند.

البته باید اشاره کنیم این اولین بار نیست که فاکسکان از خطوط تولید آیفون برای مقاصد دیگری استفاده کرده است و همانطور که پیشتر در خبرها خواندید این شرکت تایوانی در اسفندماه سال گذشته خبر داده که یکی از کارخانجاتش در چین تولید ماسک‌های پزشکی را آغاز کرده است.

گفتنی است بخش اعظمی از مدل‌های مختلف آیفون در یکی از کارخانجات عظیم فاکسکان در شنژن چین تولید می‌شوند که با نام آیفون سیتی یا شهر آیفون هم شناخته می‌شود. این کارخانه 50 درصد از آیفون‌های مورد تقاضا در دنیا را تولید می‌کند.

منبع: دیجیاتو

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها