کد خبر: 398860
|
۱۳۹۹/۰۱/۲۲ ۱۰:۰۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» از برگزاری رقابت‌های فرمول یک گزارش می‌دهد:

بریتانیا میزبان 2 گرندپری می‌شود؟/ احتمال برگزاری رقابت‌های فرمول یک بدون حضور تماشاگر

گرندپری کانادا نهمین مسابقه فرمول‌ یک است که به دلیل شیوع ویروس کرونا به تعویق افتاده است.

بریتانیا میزبان 2 گرندپری می‌شود؟/ احتمال برگزاری رقابت‌های فرمول یک بدون حضور تماشاگر
کد خبر: 398860
|
۱۳۹۹/۰۱/۲۲ ۱۰:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| گرندپری کانادا نهمین مسابقه فرمول‌ یک است که به دلیل شیوع ویروس کرونا به تعویق افتاده است.

این رقابت قرار بود 14 ژوئن (25 خردادماه) برگزار شود، اما سازمان‌دهنده‌های این مسابقه به دلیل شیوع ویروس کرونا مجبور به تغییر برنامه شدند. مسئولان فرمول یک تلاش می‌کنند در فصل تابستان رقابت‌هایی را که تاکنون به تعویق افتاده‌اند نیز برگزار کنند ( بیشتر بخوانیم ).

فرمول یک بحرین

فرانسیس دومونتیر، رئیس گرندپری کانادا، درباره برگزاری مسابقه فرمول یک مونترال گفته است: «من خوشحالم که تصمیم‌های خوبی در زمان بحران اتخاذ شده است. در حال حاضر آنچه اهمیت دارد این است که ما با هم برای غلبه بر ویروس کرونا تلاش کنیم. کانادا بعد از پایان بحران کرونا و بهبود شرایط با آغوش باز از رقابت‌های فرمول یک استقبال می‌کند.» ( بیشتر بخوانیم )

مسئولان فرمول یک، با توجه به شرایط آب‌وهوایی کشورهای میزبان، به دنبال طراحی تقویم جدید برای مسابقات فرمول یک در سال 2020 هستند؛ چراکه برای مشخص شدن قهرمان این فصل حداقل باید هشت مسابقه برگزار شود.

به عنوان مثال، مونترال در تابستان بسیار گرم است. مسابقات فرمول یک کانادا برای اولین بار در سپتامبر سال 1978 برگزار شد. مونترال در این ماه هوایی کاملاً سرد دارد و به همین دلیل بعد از سه سال مدیران فرمول یک تصمیم گرفتند این رقابت‌ها را در ماه ژوئن برگزار کنند.

مسابقات فرمول یک

اتریش یا انگلیس؛ کدام کشور میزبان اولین رقابت فصل می‌شود؟

حالا با به تعویق افتادن رقابت‌ها، اولین رقابت فرمول یک که زمان آن هنوز تغییری پیدا نکرده گرندپری فرانسه است. این رقابت قرار است در 26 ژوئن (6 تیرماه) برگزار شود که با توجه به برنامه‌های سلامت جهانی و شیوع ویروس کرونا، زمان شروع رقابت‌ها در هاله‎ای از ابهام فرو رفته است ( بیشتر بخوانیم ).

اتریش بعد از فرانسه میزبان بعدی رقابت‌های فرمول یک است. این رقابت هم قرار است در تاریخ 5 جولای برگزار شود و هنوز به تعویق نیفتاده است. با توجه به احتمال بهبود شرایط سلامت در اروپا و فروکش کردن موج ویروس کرونا، به نظر می‌رسد اتریش اولین کشور اروپایی باشد که میزبان مسابقات فرمول یک در سال 2020 خواهد بود.

در تقویم رقابت‌های فرمول‌ یک، گرندپری بریتانیا بعد از گرندپری اتریش قرار گرفته که بناست در تاریخ 19 جولای برگزار شود.

فرمول یک

کارکنان تیم‌ها به مرخصی اجباری می‌روند

هرچند اتریش دوست دارد میزبان اولین مسابقه فرمول‌ یک در سال 2020 باشد، اما عده‌ای بریتانیا را گزینه محتمل‌تری برای برگزاری اولین مسابقه فصل می‌دانند. یکی از مدیران پیست سیلورستون بریتانیا درباره احتمال برگزاری اولین مسابقه فصل در این پیست گفته است: «مدیران سیلورستون مشغول مذاکره با مسئولان فرمول یک هستند تا شروع رقابت‌های فصل 2020 در ماه جولای یا آگوست و از پیست سیلورستون باشد. هفت تیم از 10 تیم حاضر در رقابت‌های فرمول یک در انگلیس مستقرند و همین موضوع باعث شده مسئولان برگزاری رقابت‌های فرمول‌ یک بریتانیا امیدوار باشند این مسابقات از این کشور آغاز شود.» ( بیشتر بخوانیم )

در حال حاضر فرمول یک تمام گزینه‌ها را بررسی می‌کند و حتی احتمال دارد تمام رقابت‌های فصل جاری را بدون حضور تماشاگر برگزار کند.

با توجه به اینکه منبع درآمد تیم‎ها حق پخش تلویزیونی، اسپانسر و هزینه‌های میزبانی است و بیشتر تیم‌های حاضر در فرمول‌ یک با کمبود بودجه مواجه هستند، تیم‌ها مجبورند هزینه‌های خود را کاهش دهند و حتی ممکن است برای فصل 2021 با اتومبیل‌های فصل 2020 رقابت کنند. این در حالی است که تیم‌های مک‌لارن، ریسینگ پوینت و ویلیامز با فرستادن کارمندان‌شان به مرخصی اجباری و کاهش دستمزد‌ها، در صدد کاهش هزینه‌های جاری هستند ( بیشتر بخوانیم ).

اتومبیل‌رانی فرمول یک

همچنین این احتمال هم می‌رود که 2 گرند‌پری مختلف در پیست سیلورستون بریتانیا برگزار شود که یکی از آنها با عنوان گرند‌پری سیلورستون و دیگری با عنوانی متفاوت برگزار خواهد شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها