کد خبر: 399193
|
۱۳۹۹/۰۱/۲۳ ۱۰:۲۵:۱۱
| |

رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر خبر داد:

16 استان کشور متاثر از سیل و آبگرفتگی 72 ساعت گذشته

رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با بیان اینکه در 72 ساعت گذشته 16 استان کشور متاثر از سیل و آبگرفتگی بوده اند از امدادرسانی امدادگران هلال احمر به هزار و 52 نفر در حوادث جوی یادشده خبر داد.

16 استان کشور متاثر از سیل و آبگرفتگی 72 ساعت گذشته
کد خبر: 399193
|
۱۳۹۹/۰۱/۲۳ ۱۰:۲۵:۱۱

اعتمادآنلاین| مرتضی سلیمی روز شنبه با تشریح آخرین اطلاعات و آمار مربوط به عملیات امدادرسانی در حوادث جوی 72 ساعت گذشته گفت: 16 استان اصفهان، البرز، تهران، خراسان جنوبی و شمالی، سمنان، فارس، قم، قزوین، کرمان، کرمانشاه، گلستان، گیلان، لرستان و یزد در این مدت از حوادث جوی متاثر بوده‌اند که با تلاش امدادگران و نجاتگران هلال احمر عملیات امدادرسانی در 29 شهر و روستا و یک محورکوهستانی انجام شده است.

وی ادامه داد: طبق آخرین اطلاعات ارزیابی شده دریافتی از سوی نیروهای امدادرسان هلال احمر در 16 استان یادشده هزار و 52 نفر از متاثرین حوادث جوی از خدمات متنوع امداد و نجات بهره‌مند شدند که طی انجام این سلسله عملیات امدادی خدمات اسکان اضطراری به 46 نفر از آنان ارائه و 20 نفر دیگر از متاثرین حوادث یادشده به مناطق امن منتقل شدند.

رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر اضافه کرد: همچنین در مدت یادشده و با تلاش امدادگران شرکت کننده در عملیات سیلاب با استفاده از پمپ‌های مکنده آب از 69 منزل مسکونی متاثر از سیل و آبگرفتگی تخلیه و پنج دستگاه خودروی گرفتار که در آنها شماری از زنان و کودکان نیز حضور داشتند با استفاده از تکنیک‌های نجات فنی از مسیر سیلاب رهاسازی شدند.

سلیمی توضیح داد: سلسله عملیات امداد و نجات، اسکان و رهاسازی متاثرین از حوادث جوی 72 ساعت گذشته با تلاش 37 تیم امدادی متشکل از 181 امدادگر و نجاتگر هلال احمر در 16 استان یادشده انجام شده است.

وی از عموم مردم به خواست تا در صورت قرار گرفتن در وضعیت‌های اضطراری و پیچیده انواع حوادث و سوانح جاده ای، جوی و اقلیمی و کوهستانی با شماره اضطراری ملی 112 تماس بگیرند.

این مقام مسئول در سازمان امدادونجات جمعیت هلال احمر گفت: تلفن گویای ندای امداد با شماره 112 در هر کجا که پوشش تلفن همراه وجود داشته باشد، بدون نیاز به سیم کارت در دسترس است.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها