کد خبر: 399431
|
۱۳۹۹/۰۱/۲۴ ۱۲:۵۹:۴۷
| |

رئیس جمهوری آلمان:

جهان پساکرونا، دنیای دیگری است

رئیس‏‌جمهوری آلمان می‏‌گوید کرونا آزمونی برای محک انسانیت است حال آنکه نباید انتظار بازگشت سریع به زندگی روزمره و عادات گذشته را داشته باشیم.

جهان پساکرونا، دنیای دیگری است
کد خبر: 399431
|
۱۳۹۹/۰۱/۲۴ ۱۲:۵۹:۴۷

اعتمادآنلاین| فرانک والتر اشتاین مایر رئیس جمهوری آلمان در اظهارتی گفت: همه‎گیری کرونا جنگ نیست. در این بحران، ملت‌ها در برابر ملت‌ها و نظامیان در برابر نظامیان قرار ندارند بلکه این چالش، آزمونی برای تعیین عیار انسانیت است.

او افزود: آلمان نمی‌تواند از این بحران، قدرتمند و سالم خارج شود وقتی همسایگان ما قدرتمند و سالم از آن بیرون نیایند. در حالی که 30 سال از اتحاد دو آلمان و 75 سال از پایان جنگ جهانی دوم سپری شده است، ما نه تنها دعوت به همبستگی می‌کنیم بلکه خود را به آن متعهد نیز می‌دانیم!

گفتنی است اظهارات اشتاین مایر پاسخی است به اتهامات اسپانیا و ایتالیا مبنی بر کم‎کاری و عدم همبستگی اتحادیه اروپا در مواجهه با بحران کرونا حال آنکه امانوئل ماکرون رئیس‎جمهوری فرانسه نیز پیشتر بحران کرونا را به جنگ تشبیه کرده بود.

اشتاین مایر همچنین در ادامه اظهارات خود به طور ضمنی گفت نباید انتظار حل این بحران را در کوتاه مدت داشته باشیم. وی در این باره افزود: همگان دلتنگ بازگشت به زندگی عادی هستند اما این امر به معنای بازگشت سریع به زندگی روزمره و عادات گذشته نیست.

او در نهایت گفت: دنیای پس از کرونا، دنیای دیگری خواهد بود و خردمندی، عقلانیت و مسئولیت‎پذیری تنها اقدام درست در مواجهه با بیماری است.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها