کد خبر: 399820
|
۱۳۹۹/۰۱/۲۶ ۱۵:۵۷:۰۶
| |

اظهارات مسعود بارزانی و برهم صالح در سالروز کشتار کردها توسط رژیم صدام

رهبر حزب دموکراتیک کردستان عراق و رئیس‌جمهور این کشور در سی و دومین سالروز حملات «انفال» (نسل‌کشی کردهای عراق توسط رژیم بعث صدام) بیانیه‌هایی را صادر کردند.

اظهارات مسعود بارزانی و برهم صالح در سالروز کشتار کردها توسط رژیم صدام
کد خبر: 399820
|
۱۳۹۹/۰۱/۲۶ ۱۵:۵۷:۰۶

اعتمادآنلاین| مسعود بارزانی، رئیس حزب دموکراتیک اقلیم کردستان عراق و رئیس سابق این اقلیم در سی و دومین سالروز حملات انفال گفت: در این روز به تمامی خانواده‌های شهدای انفال تسلیت گفته و به روح پاک آن شهدا درود می‌فرستم.

او افزود: به رغم تلاش‌های زیادی که طی سال‌های گذشته در سطح بین‌المللی برای به رسمیت شناختن عملیات انفال به عنوان کشتار دسته‌جمعی و گرفتن غرامت برای خانواده‌های شهدا و پیدا کردن اجساد بقیه شهدا صورت گرفته متأسفانه هنوز به نتایج مطلوب نرسیده‌ایم.

بارزانی افزود: برای همین بار دیگر تأکید می‌کنیم که باید تلاش‌ها در این زمینه ادامه یابد و دولت عراق مسئولیت دادن غرامت به خانواده‌های شهدا را برعهده بگیرد.

همچنین برهم صالح، رئیس‌جمهور عراق به مناسبت سالروز حملات انفال در بیانیه‌ای گفت: 32 سال از این جنایت که نظام مستبد و ظالم بعث مرتکب آن شد گذشته است اما فجایع و دردهای این جنایت غیرانسانی مثل بقیه جنایت‌های این نظام دیکتاتور فراموش نشدنی است.

او گفت: این جنایت شنیع دلیلی بر خونریز بودن نظامی بود که ارزش‌های اخلاقی را زیرپا گذاشت. به رغم اینکه عاملان این جنایت محاکمه شدند اما هنوز برای از بین بردن تبعات این حمله و کشتار دسته جمعی باید کارهای زیادی انجام دهیم. به نظر می‌رسد بیشتر مردم عراق جزو قربانیان سیاست‌های جنایتکارانه این نظام بودند برای همین وظیفه ما در دولت عراق این است که برای دادن غرامت به خانواده‌های شهدا و پیدا کردن اجسادشان و توسعه مناطق و خدمات‌رسانی و تلاش برای به رسمیت شناختن این حمله به عنوان نسل‌کشی تلاش کنیم.

عملیات اَنفال، عملیاتی از فوریه تا سپتامبر 1988 بود که در جریان آن نیروهای رژیم بعث عراق تعداد زیادی از کردهای عراقی را قتل‌عام کردند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها