کد خبر: 399930
|
۱۳۹۹/۰۱/۲۷ ۱۲:۲۴:۲۱
| |

چاووش‌اوغلو:

شورای امنیت در رسیدگی به مساله کرونا تاخیر زیادی داشت

وزیر خارجه ترکیه با انتقاد شدید از شورای امنیت به دلیل تاخیر در رسیدگی به مساله شیوع کرونا، بر لزوم اجرای برخی تغییرات در ساختار این شورا تاکید کرد.

شورای امنیت در رسیدگی به مساله کرونا تاخیر زیادی داشت
کد خبر: 399930
|
۱۳۹۹/۰۱/۲۷ ۱۲:۲۴:۲۱

اعتمادآنلاین| مولود چاووش‌اوغلو، وزیر خارجه ترکیه در همایشی که از سوی موسسه شورای آتلانتیک از طریق ویدیو کنفرانس مشترک میان واشنگتن و آنکارا برگزار شد، اظهار کرد: شورای امنیت در رسیدگی به پرونده کرونا تاخیر زیادی داشته است.

چاووش‌اوغلو گفت: شورای امنیت چهار ماه پس از آغاز بحران کرونا جلسه‌ای برای بررسی آن برگزار کرد و این مساله غیرعاقلانه و شرم‌آور است.

وزیر خارجه ترکیه در ادامه با تاکید بر اینکه آنکارا خواستار اجرای اصلاحاتی در ساختار شورای امنیت بوده و همچنان هست، شیوع ویروس کرونا را به منزله آزمونی جهانی توصیف کرد که نقاط ضعف و قوت کل جهان را نمایان کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی ترکیه در بخش دیگری از سخنان خود به شرایط منطقه خاورمیانه و درگیری‌های آن و نیز وضعیت استان ادلب سوریه اشاره کرد و گفت: جامعه جهانی باید قبل از آنکه اوضاع در ادلب و کل سوریه رو به وخامت برود، سریعا اقدامی انجام دهد.

او افزود: اکنون با پیدایش ویروس کرونا، دستیابی به راه‌حلی برای درگیری‌ها در سوریه، لیبی و دیگر مناطق جهان بیش از هر زمان دیگری ضروری است.

چاووش‌اوغلو ادامه داد: در صورتی که درگیری‌ها در خاورمیانه ادامه یابند، هیچ طرفی نمی‌تواند نفعی ببرد و قطعا همه خسارت خواهند دید.

شورای امنیت نهم آوریل به درخواست ده‌ها کشور نشستی پشت درهای بسته برای بحث و بررسی تحولات مربوط به شیوع ویروس کرونا در جهان برگزار کرد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها