کد خبر: 400239
|
۱۳۹۹/۰۱/۲۹ ۰۹:۲۵:۵۶
| |

گرانقیمت‌ترین لژیونر کبدی:

وقتی حمایت نباشد، انگیزه‌ای هم باقیی نمی‌ماند

فاضل اتراچالی گفت: همیشه تمرینات بدنسازی را در کوه انجام می‌دادم حال با وجود کرونا هم برای من تغییری نکرده و در کوه بدنسازی می‌کنم.

وقتی حمایت نباشد، انگیزه‌ای هم باقیی نمی‌ماند
کد خبر: 400239
|
۱۳۹۹/۰۱/۲۹ ۰۹:۲۵:۵۶

اعتمادآنلاین| لژیونر کبدی در مورو شرایط تمرینی خود با وجود شیوع کرونا اظهار کرد: هیچ وقت برای تمرینات بدنسازی به باشگاه نرفتم. 16 سال است که تمرینات بدنسازی ام را در کوه انجام می‌دهم. وسایل بدنسازی دارم و در کوه و دشت تمرین می‌کنم. آنجا هم که خطر ویروس کرونا وجود ندارد.

وی در خصوص لیگ ستارگان هند گفت: قرار بود لیگ ستارگان آخر خرداد ماه آغاز شود اما به دلیل کرونا لغو شد و هنوز تاریخ دقیقی اعلام نکرده اند. شاید 7 یا 8 ماه دیگر انجام و یا فصل 8 در سال 2021 برگزار شود. هندوستان یک ماه قرنطینه کامل بود و هیچ کس از خانه نمی‌توانست خارج شود. چند روزی است که گویی بخشی از ادارات‌ باز شده است. هنوز که هیچ جلسه ای برای پروکبدی تشکیل نشده تا در خصوص برگزاری مسابقات تصمیم‌گیری شود. علاوه بر آن تیم‌ها نیاز به فرصت 2 تا 3 ماه برای تمرین دارند و بعد از آن هم باید مزایده برگزار شود.

اتراچالی گفت: اولین فصل حضور بازیکنان ایران در پروکبدی هند سال 2014 بود. در آن سال 4 نفر در لیگ ستارگان بازی کردیم. سال بعد از آن من دو بازیکن دیگر هم بردم و در سال 2017 تعداد لژیونرهای ایران 10 نفر شد. در فصل قبل فدراسیون چند بازیکن دیگر اضافه کرد و 15 لژیونر شدیم. شرایط جذب در مسابقات پروکبدی به صورت مزایده است.

وی گفت: مزایده سه سطح دارد که بازیکنان با توجه به عملکرد دور قبل مسابقات رده‌بندی می‌شوند. بازیکن درجه یک از حدود 400 میلیون (بسته به نرخ دلار کمتر و بیشتر می‌شود)، بازیکن درجه دو 300 میلیون و درجه سه 100 میلیون به مزایده گذاشته می شود که با توجه به عملکرد گاهی مبلغ قرارداد ها به 2 تا 3 میلیارد می‌رسد. من خودم بیشتر سال‌های حضورم جزو گرانترین بازیکن پروکبدی بودم. گاهی یک مهاجم بیشتر از من گرفته ولی می‌توان گفت جزو دو بازیکن گران پروکبدی هستم و مبالغ قراردادم حدودا دو میلیارد است.

لژیونر کبدی در مورد آغاز اردوهای تیم ملی بری بازی‌های آسیایی 2022 گفت: معمولا اردوهای تیم ملی حدود 8 ماه قبل از بازی‌های آسیایی آغاز می‌شود. در حال حاضر فکر می‌کنم دو سالی تا مسابقات فرصت هست. اتفاق خوب در تیم ملی این است که 50 درصد تیم عوض می‌شوند و جوان‌های مستعد جایگزین خواهند شد. البته این‌ها همه بستگی دارد که در 2 سال آینده چه اتفاقاتی در لیگ و یا مسابقات پیش رو رقم خواهد خورد. باید در رویدادهای قبل از بازی‌های آسیایی بازیکنان جوان محک بخورند و بعد تیم خوبی راهی بازی‌های آسیایی 2022 شود.

او شرایط تیم ملی کبدی ایران برای بازی‌های آسیایی 2022 را سخت عنوان کرد و گفت: شرایط تیم ایران برای بازی‌های آسیایی سخت خواهد بود. قهرمان شدن سخت و حفظ قهرمانی از آن سخت‌تر است. از طرفی وزارت ورزش بعد از قهرمانی هیچ حمایتی از تیم ملی کبدی نکرد. قرار بود جایزه های خوبی داده شود که آن را نصف کردند. بیمه و حقوق هم که به بهانه بودجه نداشتن برای ورزشکاران جاکارتا برقرار نشد. خود من چون سه دوره در بازی‌های آسیایی حضور داشتم حقوق و بیمه دارم که البته هزینه بیمه تکمیلی را هم سالانه خودم پرداخت می‌کنم اما بازیکنان که سال اول حضورشان در بازی‌های آسیایی بود چیزی داده نشد. اکنون با این شرایط انگیزه ای نخواهد ماند. کار و زندگی و زن و فرزند را رها کرده و فقط تمرین کردیم بعدش که قهرمان شدیم چه شد؟ حمایت نشدیم.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها