کد خبر: 400863
|
۱۳۹۹/۰۲/۰۱ ۱۵:۳۶:۳۶
| |

قرنطینه خانگی تاثیری در نوع روابط خانوادگی نداشت

رییس سازمان امور اجتماعی کشور گفت: 85 درصد از خانواده‌ها اعلام کردند که قرنطینه خانگی هیچ تاثیری در روابط خانوادگی آنها نگذاشته است.

قرنطینه خانگی تاثیری در نوع روابط خانوادگی نداشت
کد خبر: 400863
|
۱۳۹۹/۰۲/۰۱ ۱۵:۳۶:۳۶

اعتمادآنلاین| تقی رستم وندی در حاشیه یکصدوسی امین جلسه شورای اجتماعی کشور افزود: براساس اطلاعات اخیر، در حال حاضر شواهد و مستنداتی برای تایید افزایش اختلاف‌های خانوادگی وجود ندارد و 85 درصد از خانواده‌ها اعلام کردند که کرونا و قرنطینه خانگی هیچ تاثیری در روابط خانوادگی آن‌ها نگذاشته است.

رییس سازمان امور اجتماعی کشور تصریح کرد: برخی از صاجب‌نظران، کرونا را به عنوان یک فرصت و کشف خانه و خانواده مطرح می‌کنند؛ همچنین اعلام شده که به دلیل تغییر سبک زندگی و حضور بیشتر آقایان و فرزندان در خانه، 10 الی 15 درصد روابط دستخوش تغییرات شده است.

وی ادامه داد: مباحث تحلیلی و سنجش پیامدهای بحران کرونا بر مسائل اجتماعی در این جلسه مطرح شد و نکته مهم این است که تا چه اندازه باید دغدغه نسبت به افزایش آسیب‌های اجتماعی داشته باشیم؛ همچنین قرار شد نظرات تمامی اعضا شورا تجمیع شود.

وی افزود: چارچوب تحلیلی در این جلسه مطرح شد؛ این چارچوب بر مبنای اقدامات آینده قرار می‌گیرد؛ همچنین گزارشی از عملکرد برخی از دستگاه‌های موثر در حوزه مقابله با کرونا مطرح و ارائه شد.

رئیس کارگروه اجتماعی مقابله با کرونا خاطرنشان کرد: اقدامات بسیار خوبی در کارگروه اجتماعی برای مقابله با کرونا انجام شده و وزارت بهداشت با شماره 4030 و سازمان بهزیستی با 2 شماره دیگر فعالیت خود را برای مقابله با این ویروس انجام می‌دهند.

رستم وندی گفت: وزارت بهداشت روزانه 10 هزار نفر را در حوزه سلامت و سازمان بهزیستی 5 هزار نفر را در حوزه مسائل خانوادگی و اجتماعی مشاوره می‌دهند؛ ظرف یک ماه و نیم گذشته بیش از 500 هزار نفر از این دو سازمان مربوطه مشاوره دریافت کردند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها