کد خبر: 400889
|
۱۳۹۹/۰۲/۰۲ ۰۸:۱۳:۰۰
| |

محمد کاظمی، نایب‌رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی:

قطع بودجه سازمان بهداشت جهانی توسط آمریکا اقدامی ضد انسانی است

نایب‌رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس قطع بودجه سازمان بهداشت جهانی از سوی آمریکا را مانند سایر اقدامات رییس جمهور این کشور اقدامی غیرخردمندانه عنوان کرد و گفت: این رفتار ترامپ یک رفتار غیرانسانی و غیربشردوستانه است.

قطع بودجه سازمان بهداشت جهانی توسط آمریکا اقدامی ضد انسانی است
کد خبر: 400889
|
۱۳۹۹/۰۲/۰۲ ۰۸:۱۳:۰۰

اعتمادآنلاین| محمد کاظمی درباره تصمیم ضد بشری رییس‌جمهور آمریکا مبنی بر قطع بودجه سازمان بهداشت جهانی در این شرایط گفت: ترامپ از ابتدای دوران ریاست جمهوری خود عملکرد عاقلانه و سیاستمدارانه نداشته است، رفتارهای وی عمدتا رفتارهای غیرمعمول و برخلاف تمام پروتکل‌های بین‌المللی بوده است.

وی افرود: ترامپ در موضوع کرونا ویروس در کشور خود عملکرد بسیار منفی داشت چنان که شاهد هستیم در کنترل این ویروس بدترین شرایط را نیویورک آمریکا دارد. اقدامات وی در عرصه بین‌الملل نیز همینگونه است به گونه ای که صندوق بین‌المللی پول را تهدید کرده است به ایران وام ندهد و تقاضای ایران را در این خصوص رد کنند.

نایب‌رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس قطع بودجه سازمان بهداشت جهانی از سوی آمریکا را مانند سایر اقدامات رییس‌جمهور این کشور اقدامی غیرخردمندانه عنوان کرد و گفت: سازمان بهداشت جهانی به فرض اینکه کاری هم کرده باشد در شرایط کنونی به شدت نیازمند کمک‌های مالی است، اما این رفتار ترامپ یک رفتار غیرانسانی و غیربشردوستانه است.

کاظمی در این‌باره اضافه کرد: اگرچه به عقیده من این سازمان پنهان‌کاری نداشته است، ترامپ صرفا به کلیاتی بسنده کرده به موضوع یا مطلبی مستند که از تخلف این سازمان حکایت داشته باشد اشاره نکرده است، این اقدام ترامپ مانند سایر اقدامات غیرخردمندانه‌ای است که از این رییس‌جمهور نامتعادل آمریکا سر زده است.

نماینده مردم ملایر در پایان با بیان اینکه بسیاری از کمک‌هایی که به سازمان‌های جهانی انجام می شود با اختیار خود کشورها است‌، تصریح کرد: به نظر نمی‌رسد از جهت مقررات بین‌المللی بتوان کشورها را به دلیل قطع اینگونه کمک‌ها تحت تعقیب قرار داد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها