کد خبر: 401554
|
۱۳۹۹/۰۲/۰۵ ۱۴:۲۱:۰۴
| |

شورای انتقالی جنوب یمن:

دولت منصور هادی به توافقنامه ریاض پایبند نیست

شورای انتقالی جنوب یمن دولت مستعفی این کشور را به عدم پایبندی به توافقنامه ریاض و بازگشت رئیس جمهور مستعفی به این استان متهم کرد.

دولت منصور هادی به توافقنامه ریاض پایبند نیست
کد خبر: 401554
|
۱۳۹۹/۰۲/۰۵ ۱۴:۲۱:۰۴

اعتمادآنلاین| شورای انتقالی جنوب یمن وابسته به امارات با صدور بیانیه‌ای، تأکید کرد: بسیاری از وزیران، معاونان وزیران و مقامات مرتبط با حوادث اوت 2019 به عدن بازگشته‌اند و ما به امید ارائه خدمات به شهروندان توسط دولت (مستعفی) از این اقدام چشم پوشی کردیم و آن را به ائتلاف عربی اطلاع دادیم، اما با این وجود دولت هیچگاه به تعهداتش در توافقنامه ریاض عمل نکرده است.

در این بیانیه آمده است که طبق توافقنامه ریاض فقط عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهوری مستعفی یمن حق بازگشت به عدن را دارد نه اعضای دولت مستعفی.

شورای انتقالی جنوب یمن در ادامه گزارش داد: شهروندان جنوب یمن نسبت به مصیبت شکنجه‌های عمدی توسط دولت (مستعفی) طبق "سیاست مجازات جمعی سازمان یافته" و سیاست گرسنگی در راستای رویکرد دولت‌های سابق از سال 1994 تاکنون و همچنین نبود برنامه توسعه و بازسازی رنج کشیده‌اند.

در ادامه این بیانیه آمده است: علی‌رغم تحویل نهادهای دولت، اما این دولت به بندهای توافقنامه ریاض و تعهداتش به ویژه بندهای مرتبط با فراهم کردن و ارائه خدمات لازم به شهروندان و برآورده کردن ‌نیازهایشان عمل نکرده و به آنها پایبند نبوده است. طبق این توافقنامه، دولت کنونی هیچگونه مشروعیتی ندارد و بخش اساسی این توافقنامه باید اجرا شود اما دولت (مستعفی) یمن تمامی راه‌های اجرای آن را بسته و ائتلاف عربی نیز هیچگونه موضع قاطعانه‌ای را در این باره اتخاذ نکرده است.

دولت مستعفی یمن به ریاست عبدربه منصور هادی پنجشنبه شورای انتقالی جنوب را مسئول مانع‌تراشی برای بازگشت دولت هادی به شهر عدن دانست.

دولت مستعفی یمن در بیانیه‌ای اعلام کرد که "گروه‎های مسلح وابسته به شورای انتقالی جنوب یمن روز پنجشنبه در اقدامی غیر مسئولانه مانع بازگشت دولت هادی به عدن برای مقابله با خسارت‌های فاجعه آمیز سیل این شهر شدند."

در این بیانیه آمده است: این رفتار ناشی از بی‌توجهی به اوضاع سخت و درد و رنج شهروندانی است که متحمل خسارت‌های سنگین مالی و جانی ناشی از وقوع فاجعه سیل شده‌اند.

در این بیانیه همچنین آمده که مانع تراشی‌ها برای بازگشت دولت مستعفی به شهر عدن نه تنها پافشاری شورای انتقالی بر شکست توافق ریاض و اصرار آن بر ادامه تعطیلی نهادهادی دولتی را نشان می‌دهد، بلکه منجر به تشدید فاجعه و افزایش خسارت‌هایی می‌شود که عدن به دلیل وقوع سیل متحمل آن شده است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها