کد خبر: 401638
|
۱۳۹۹/۰۲/۰۶ ۰۸:۵۷:۵۰
| |

دستگاه تنفس مصنوعی ارزان توسط ناسا ساخته شد

با توجه به شیوع گسترده ویروس کرونا در آمریکا، مهندسان ناسا یک دستگاه تنفس مصنوعی ارزان ساخته‌اند که به راحتی قابل مونتاژ است.

دستگاه تنفس مصنوعی ارزان توسط ناسا ساخته شد
کد خبر: 401638
|
۱۳۹۹/۰۲/۰۶ ۰۸:۵۷:۵۰

اعتمادآنلاین| ناسا نمونه اولیه یک دستگاه تنفس مصنوعی ارزان به نام VITAL را تولید کرده که می‌تواند نیاز فزاینده بیمارستان‌های آمریکا به این محصول برای نجات جان بیماران مبتلا به کرونا را برطرف کند.

طراحی و ساخت این دستگاه توسط ناسا حدود 37 روز به طول انجامیده است. این طرح در آزمایشگاه جی پی ال ناسا در پاسادنای کالیفرنیا اجرا شده است و آزمایش موفق آن در تاریخ 21 آوریل سال 2020 انجام شده است.

همزمان با تشدید هشدارها در مورد کمبود دستگاه تنفس مصنوعی در آمریکا، تلاش شرکت‌های خصوصی و برخی نهادهای دولتی در این کشور برای تولید نمونه‌های ارزان‌قیمت این محصول افزایش یافته است.

این دستگاه که به طور خاص برای رفع نیازهای بیماران مبتلا به کرونا تولید شده، به شیوه‌ای متفاوت و با برخی قطعات کمتر در مقایسه با دستگاه‌های تنفس مصنوعی عادی ساخته شده و لذا سرعت مونتاژ آن بالاتر و هزینه ساخت آن کمتر است. قرار است تولید انبوه این دستگاه برای انتقال به بیمارستان‌های امریکا به زودی آغاز شود.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها