کد خبر: 401782
|
۱۳۹۹/۰۲/۰۶ ۱۶:۰۹:۴۷
| |

درخواست وزرای خارجه اروپا برای اعلام آتش‌بس انسانی در لیبی

وزرای خارجه اتحادیه اروپا خواستار اعلام آتش‌بس انسانی در لیبی و ازسرگیری مذاکرات صلح در این کشور شدند.

درخواست وزرای خارجه اروپا برای اعلام آتش‌بس انسانی در لیبی
کد خبر: 401782
|
۱۳۹۹/۰۲/۰۶ ۱۶:۰۹:۴۷

اعتمادآنلاین| وزرای خارجه فرانسه، ایتالیا،‌ آلمان و جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در یک بیانیه مشترک پیوستن خود به دعوت آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل برای اعلام آتش‌بس انسانی در لیبی طی ماه مبارک رمضان و به دنبال شیوع کرونا اعلام کردند.

در این بیانیه ضمن دعوت طرف‌های درگیر در لیبی به اعلام آتش‌بس انسانی از آنها خواسته شده تا بار دیگر مذاکرات صلح را از سر بگیرند.

این بیانیه پس از آن صادر شد که هیئت اعزامی سازمان ملل به لیبی، که در جهت حمایت از پیشبرد صلح در این کشور فعالیت می‌کند، اخیراً در بیانیه‌ای از تمامی طرف‌های درگیر در جنگ لیبی خواست به احترام ماه رمضان، آتش‌بس انسانی یک هفته‌ای برقرار و طی آن، اقدامات نظامی را متوقف کنند.

این هیئت از تمامی طرف‌ها خواست طی مدت آتش‌بس فرصت ارسال کمک‌های بشردوستانه به نیازمندان و نیز آزادی کامل تردد غیرنظامیان را فراهم کنند.

طرابلس، پایتخت لیبی از اوایل آوریل گذشته شاهد اقدامات نظامی است که طی آن، شبه‌نظامیان وابسته به خلیفه حفتر پیشروی برای سیطره به طرابلس را که تحت کنترل دولت وفاق ملی است، آغاز کرده‌اند. طبق گزارش‌های سازمان ملل، این درگیری‌ها تاکنون صدها کشته بر جای گذاشته است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها