کد خبر: 402159
|
۱۳۹۹/۰۲/۱۵ ۰۸:۰۰:۰۰
| |

هدایت آقایی، عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

ویروس کرونا با وجود خطرهای زیادی که دارد به دولت کمک کرد

هدایت آقایی گفت: مجلس یازدهمی‌ها اصولگرایانی هستند که به لحاظ فکر و عقیده اختلاف سلیقه‌های جدی‌ای با هم دارند و این‌طور نیست که بتوانند برای تقابل و رویارویی با دولت به اجماع برسند.

ویروس کرونا با وجود خطرهای زیادی که دارد به دولت کمک کرد
کد خبر: 402159
|
۱۳۹۹/۰۲/۱۵ ۰۸:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| شیوع ویروس کرونا یکی از مهم‌ترین مسائلی است که همه کشورهای دنیا را با چالش‌های گسترده‌ای روبه‌رو کرده است. در ایران و با توجه به تاثیرات ویروس کرونا ، از روز 7 خرداد فضای سیاسی کشور وارد اتفاقات تازه‌ای می‌شود و با شروع به کار مجلس یازدهم که ترکیبی تمام اصولگرا دارد، باید منتظر رخدادهای تاز‌ه‌ای باشیم. یکی از مسائلی که در این بین و در کنار شیوع ویروس کرونا مورد توجه قرار دارد نوع رابطه بین این مجلس و دولت است. مساله‌ای که هدایت آقایی آن را با توجه به شیوع ویروس کرونا و اتفاقات سیاسی کشور تحلیل می‌کند.

هدایت آقایی، عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران، در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین اظهار داشت: مجلس یازدهم به لحاظ فنی حتی اگر بخواهد هم نمی‌تواند با دولت در بیفتد. دلیلش این است که مجلسی‌ها تا بخواهند ترکیب کمیسیون‌ها را انتخاب کنند و فراکسیون‌ها هم تشکیل شوند و شروع به کار کنند، به نیمه دوم سال رسیده‌ایم.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در ادامه گفت: این را هم باید در نظر گرفت که با وجود کوتاه شدن دست اصلاح‌طلب‌ها و اعتدالیون از مجلس، مجلس یازدهمی‌ها اصولگرایانی هستند که به لحاظ فکر و عقیده اختلاف سلیقه‌های جدی‌ای با هم دارند و این‌طور نیست که بتوانند برای تقابل و رویارویی با دولت به اجماع برسند.

او همچنین توضیح داد: البته شرایط کرونایی را هم می‌توان دلیلی بر کنترل تندروها دانست. به هر حال در ایران، به مانند کل کشورهای جهان، همه فکر و ذکر حکومت و مردم رهایی از شر کروناست. همان‌طور که الان هم قابل مشاهده است، همه خبرها و تحلیل‌ها حول و حوش این ویروس همه‌گیر می‌چرخد و کمتر خبری درباره دیپلماسی یا مسائل اقتصادی مطرح می‌شود.

آقایی ادامه داد: البته معلوم است که دولت روحانی هم زبانش بسته است و هم دستش خالی، به همین دلیل دولتی‌ها در طول سال‌های دولتداریشان فشارهای زیادی را متحمل و با انواع و اقسام تهدیدها و قضاوت‌های آنچنانی روبه‌رو شده‌اند. به طوری که می‌توان گفت دولت به معنای واقعی کلمه مظلوم است؛ یعنی 70 درصد از نقدها در راستای غرض‌ورزی و کارشکنی بود و فقط 30 درصد از نظراتی را که علیه دولت طرح شده است، می‌توان نظراتی معقول و منصفانه شمرد.

هدایت آقایی در پایان گفت: می‌توان گفت، کرونا با وجود خطرهای زیادی که دارد، به دولت کمک کرد تا کمتر آماج حمله‌های تخریبی رقیب قرار گیرد.

چکیده گفت‌وگو با هدایت آقایی

دست و زبان دولت روحانی بسته است

مجلس بخواهد هم نمی‌تواند با دولت در بیفتد

اصولگرایان مجلس یازدهم با هم اختلافات جدی‌‌ای دارند

دولتی‌ها فشارهای زیادی را متحمل شده‌اند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها