کد خبر: 402529
|
۱۳۹۹/۰۲/۱۱ ۱۰:۱۲:۱۹
| |

اقدام شورای انتقالی جنوب یمن موجب نگرانی شورای امنیت شد

اعضای شورای امنیت با صدور بیانیه‌ای ضمن ابراز نگرانی نسبت به اعلام خودمختاری توسط شورای انتقالی جنوب یمن تحت حمایت امارات، بر پایبندی خود به وحدت، حاکمیت، استقلال و تمامیت ارضی یمن تاکید کردند.

اقدام شورای انتقالی جنوب یمن موجب نگرانی شورای امنیت شد
کد خبر: 402529
|
۱۳۹۹/۰۲/۱۱ ۱۰:۱۲:۱۹

اعتمادآنلاین| اعضای شورای امنیت با صدور بیانیه‌ای ضمن ابراز نگرانی نسبت به اعلام خودمختاری توسط شورای انتقالی جنوب یمن تحت حمایت امارات، بر پایبندی خود به وحدت، حاکمیت، استقلال و تمامیت ارضی یمن تاکید کردند.


شورای امنیت نسبت به اعلام خودمختاری توسط شورای انتقالی جنوب یمن ابراز نگرانی کرد.

به گزارش سایت شبکه خبری روسیا الیوم، اعضای شورای امنیت با صدور بیانیه‌ای ضمن ابراز نگرانی نسبت به اعلام خودمختاری توسط شورای انتقالی جنوب یمن تحت حمایت امارات، بر پایبندی خود به وحدت، حاکمیت، استقلال و تمامیت ارضی یمن تاکید کردند.

اعضای شورای امنیت در این بیانیه خواستار تسریع در اجرای توافق ریاض شدند و نسبت به اقدامات شورای انتقالی جنوب ابراز نگرانی کردند.

در همین راستا، دولت مستعفی یمن از موضع سازمان ملل استقبال کرد.

وزارت خارجه یمن در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما از بیانیه شورای امنیت و ابراز نگرانی این شورا نسبت به اعلام خودمختاری توسط شورای انتقالی جنوب استقبال می‌کنیم.

این وزارتخانه همچنین اعلام کرد: ما همچنین از مواضع عربستان و تمامی بیانیه‌های صادر شده از سوی کشورهای برادر و دوست و نیز نهادهای بین‌المللی که به طور واضح بر لزوم بازگشت اوضاع عدن به اوضاع ماقبل اعلام خودمختاری شورای انتقالی جنوب و ضرورت هر اقدامی که مغایر با توافق ریاض باشد و نیز تسریع در اجرای آن، تاکید کردند، استقبال می‌کنیم.

شورای انتقالی جنوب یمن (مورد حمایت امارات) یکشنبه حکومت خودمختار و وضعیت فوق‌العاده در تمامی استان‌های جنوبی را اعلام کرد؛ اقدامی که دولت عبدربه منصور هادی، رئیس جمهوری مستعفی این کشور به آن واکنش نشان داده و آن را ادامه "شورش مسلحانه"‌ خواند.
ا

ین شورا همچنین از ائتلاف سعودی و جامعه جهانی خواست از تدابیر دولت خودمختار حمایت کنند.

نوامبر 2019 دولت مستعفی یمن و شورای انتقالی جنوب با نظارت عربستان توافقی را برای حل اوضاع سیاسی و امنیتی در جنوب یمن امضا کردند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها