کد خبر: 403064
|
۱۳۹۹/۰۲/۱۴ ۱۵:۰۰:۴۹
| |

رهگیری چندین هواپیمای روسیه در شمال اروپا توسط ناتو

دفتر رسانه‌ای ناتو اظهار کرد، نیروهای هوایی این اتحاد در شمال اروپا طی چهار روز گذشته در تلاش بوده‌اند تا هواپیماهای نظامی روسیه را رهگیری کنند.

رهگیری چندین هواپیمای روسیه در شمال اروپا توسط ناتو
کد خبر: 403064
|
۱۳۹۹/۰۲/۱۴ ۱۵:۰۰:۴۹

اعتمادآنلاین| در بیانیه ناتو در این خصوص آمده است: هواپیماهای ناتو طی چند روز گذشته مشغول رهگیری هواپیماهای روسی بوده‌اند که در نزدیکی حریم هوایی ناتو پرواز کرده‌اند.

به گزارش روزنامه نیشن پاکستان، طبق این بیانیه، جت‌های لهستانی مستقر در استونی در روز 28 آوریل تلاش کردند تا دو بمب افکن دور برد توپولف تو-160 و اسکورت آنها را شناسایی کنند. این هواپیماها سپس توسط جنگنده‌های نیروی هوایی دانمارک نیز رهگیری شدند.

در روز 28 آوریل، جنگنده‌های F-16 و F-35 نروژ نیز اقدام به رهگیری دو توپولوف تی‌یو-142 ناوگان شمالی روسیه در نزدیکی نروژ کردند. در بیانیه ناتو آمده است، در اواخر آن روز دو بمب افکن دور بردن توپولوف تی یو-22 و یک هواپیمای مجهز به کنترل و هشدار زودهنگام هوابرد با اسکورت‌های جنگنده نزدیک حریم هوایی ناتو در ساحل نروژ شدند و توسط جت‌های جنگنده نروژ رهگیری شدند.

وزات دفاع روسیه بارها گفته که همه پروازهای نظامی آن در حریم هوایی بین‌المللی بوده و شدیدا مقید به قوانین بین‌المللی است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها