کد خبر: 403136
|
۱۳۹۹/۰۲/۱۵ ۱۰:۳۳:۰۰
| |

حاجی دلیگانی در جریان بررسی لایحه اصلاح قانون پولی و بانکی کشور:

واژه تومان مغولی است

یک نماینده مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی لایحه اصلاح قانون پولی و بانکی کشور، تاکید کرد: طبق بررسی‌های بنده که از آقای همتی هم سوال کردم، تومان واژه فارسی نیست بلکه واژه مغولی می‌باشد که از مدت‌ها قبل وارد ادبیات ایران شده است.

واژه تومان مغولی است
کد خبر: 403136
|
۱۳۹۹/۰۲/۱۵ ۱۰:۳۳:۰۰

اعتمادآنلاین| یک نماینده مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی لایحه اصلاح قانون پولی و بانکی کشور، اعلام کرد: باید واژه تومان را اصلاح کنیم چون بعدا شورای نگهبان هم در زمان بررسی لایحه اصلاح پولی و بانکی کشور به آن ایراد می‌گیرد.

حسینعلی حاجی دلیگانی در جلسه علنی امروز (دوشنبه) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی لایحه اصلاح قانون پولی و بانکی کشور با استناد به اصل 15 قانون اساسی در اخطاری گفت: طبق اصل 15 قانون اساسی زبان و خط رسمی و مشترک مردم ایران فارسی است. طبق بررسی‌های بنده که از آقای همتی هم سوال کردم، تومان واژه فارسی نیست بلکه واژه مغولی می‌باشد که از مدت‌ها قبل وارد ادبیات ایران شده است.

وی افزود: باید این موضوع را اصلاح کنیم چون بعدا شورای نگهبان هم در زمان بررسی لایحه اصلاح پولی و بانکی کشور به آن ایراد می‌گیرد.

در این هنگام پزشکیان رئیس جلسه با بیان این که این اخطار وارد نیست گفت: تومان واژه‌ای است که از قبل بوده است و بارها و بارها مجلس از آن به خصوص در زمان بررسی بودجه استفاده کرده است.

حاجی دلیگانی در واکنش به پزشکیان گفت: من این صحبت را می‌کنم تا در تاریخ ثبت شود. بعدها نگویید از واژه غیر فارسی استفاده شده. قران هم همینطور است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها