کد خبر: 403594
|
۱۳۹۹/۰۲/۲۲ ۱۰:۳۰:۰۰
| |

ویروس کرونا| بحران بزرگ اقتصادی گریبان امارات را گرفته است

بحران اقتصادی در امارات متحده عربی که حتی پیش از شیوع کرونا شیب بحرانی به خود گرفته بود با شیوع این بیماری و توقف بسیاری از فعالیت‌های تجاری و اقتصادی تشدید شد، تا آنجا که بزرگ‌ترین شرکت هواپیمایی این کشور را به تعدیل نیرو وا داشته است.

ویروس کرونا| بحران بزرگ اقتصادی گریبان امارات را گرفته است
کد خبر: 403594
|
۱۳۹۹/۰۲/۲۲ ۱۰:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| شیوع ویروس کرونا و سقوط شدید بهای نفت، دولت امارات متحده عربی را تا مرز ورشکستگی پیش برده است. بحران اقتصادی در امارات متحده عربی که حتی پیش از شیوع ویروس کرونا شیب بحرانی به خود گرفته بود با شیوع ویروس کرونا و توقف بسیاری از فعالیت‌های تجاری و اقتصادی تشدید شد، تا آنجا که بزرگ‌ترین شرکت هواپیمایی این کشور را به تعدیل نیرو وا داشته است.

به گزارش اعتمادآنلاین به نقل از رسانه‌های عربی، شرکت هوایی العربیه طی بیانیه‌ای از لغو شمار قابل توجهی از درجه‌های شغلی خود خبر داد و دلیل آن را توقف تمامی پروازهای این شرکت عنوان کرد.

این شرکت که در شارجه واقع شده اعلام کرد 2 هزار نیروی خود را به دلیل توقف خدمات پروازی‌اش تعدیل کرده، زیرا تاکنون تاریخی برای بازگشت فعالیت‌‌هایش تعیین نشده است.

پیش از این هم خبرگزاری بلومبرگ در گزارشی خبر داد، شیخ‌نشین دوبی در حال مذاکره با چند بانک برای سروسامان دادن به اوضاع مالی خود از طریق گرفتن وام چند ملیارد دلاری است تا بتواند اقتصاد رو به ویرانی‌اش را سرپا نگه دارد.

این در حالی است که همزمان با این فروپاشی اقتصادی، بلومبرگ از رسوایی اختلاس بزرگ 6.6 میلیارد دلاری در چند بانک اماراتی با همکاری یک سرمایه‌دار هندی پرده برداشت که یکی از بزرگ‌ترین اختلاس‌های دنیا لقب گرفته است.

آرابیان بیزینس هم در این باره خبر داد، این میلیاردر هندی که در دادگاه‌های امارات پنج پرونده با عناوین اتهامی فساد اقتصادی دارد به هند گریخته و در کشورش متواری شده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها