کد خبر: 404366
|
۱۳۹۹/۰۲/۲۲ ۱۵:۰۶:۲۵
| |

وکیلی نماینده مجلس دهم:

مجلس دهم علیرغم بی‌مهری‌ها طرح‌ها و لوایح خوبی تصویب کرد

نماینده مجلس دهم، گفت: دو لبه قیچی در جمهوری اسلامی همواره انحصارزا بوده و دست به دست هم دادند و تمامیت خواهی را به ارث گذاشتند، یکی لبه قیچی که تلاش کرد که همه ارزش ها را به نام خودش مصادره کند و دیگری جریانی است که تلاش می‌کند اصلاحات را به گروگان بگیرد.

مجلس دهم علیرغم بی‌مهری‌ها طرح‌ها و لوایح خوبی تصویب کرد
کد خبر: 404366
|
۱۳۹۹/۰۲/۲۲ ۱۵:۰۶:۲۵

اعتمادآنلاین| محمدعلی وکیلی نماینده مردم تهران در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز دوشنبه 22 اردیبهشت، گفت: از همه همکاران مجلس که در این چهارسال به من اعتماد کردند و اجازه دادند که در هیات رییس مجلس در خدمت آنان باشم، صمیمانه تشکر می‌کنم. همچنین از کارکنان اداری و اعضای اجرایی مجلس نیز نهایت تشکر را دارم.

وی ادامه داد: خطاب به مجلس یازدهم عرض می‌کنم، شما با هر شعاری و هر شیوه‌ای امروز افتخار نمایندگی مردم را پیدا کرده‌اید، فرصت خدمت شما مثل ما زیاد نیست، همانطور که فرصت ما خیلی زود دیر شد، برای شما هم چنین است.

وکیلی در ادامه ابراز داشت: برادرانه از شما خواهش می‌کنم که فرصت خدمت را مغتنم شمارید و تلاش نکنید چرخ را از نو اختراع کنید، طرح‌ها و لوایح خوبی در مجلس دهم به رغم همه بی‌میلی‌ها و بی‌مهری‌ها تصویب شد و طرح‌ها و لوایح بسیار خوبی کارشناسی شده و در دستور کار است که فرصت پرداختن به آن‌ها نرسید و شما اگر بتوانید در چهار سال خدمت خود به همین طرح‌ها و لوایح برسید، حتما دِین خود را ادا کرده‌اید.

وی افزود: اما نکته دیگر این است که دو خطر عمده جمهوری اسلامی را تهدید می‌کند، یکی از آنها این است که نمی‌شود با ابزار مارکسیسم آرمان‌های جمهوری اسلامی را به سرانجام رساند، نمی‌شود با ابزار مارکسیسم و در دامن کمونیسم از ولایت فقیه دفاع کرد و عدالت را در جامعه اسلامی و در قاموس جمهوری اسلامی پیش برد. بنابراین حواسمان باشد اگر می‌خواهیم از لیبرالیسم فرار کنیم به مارکسیسم پناه نبریم.

نماینده مردم تهران درخصوص خطر انجمن حجتیه، گفت: خطر دیگر انجمن حجتیه است، اگر فرمایشات امام را مرور کنید، در دوره حیات پساجمهوری اسلامی هیچ خطری را به اندازه انجمن حجتیه امام متذکر نشدند، در جای جای صحبت‌های امام هشدار نسبت به این جریان انحرافی وجود دارد. چرا این حساسیت در بیانات امام نسبت به این انجمن وجود دارد؟ علت این است که مبانی این جریان انحرافی با هیچ کدام از مبانی جمهوری اسلامی قابل جمع نیست.

وی ادامه داد: این جریان متحجر و واپس‌گرا و ضدتوسعه سال‌ها در کمین بوده و اخیرا حضور آن در بخشی از لایه‌های قدرت مشاهده می‌شود، حواسمان باشد اگر این نظام به دست گردانندگان این انجمن بیفتد هم ولایت فقیه و هم جمهوریت نظام آسیب می‌بینند.

وکیلی بیان داشت: دو لبه قیچی در جمهوری اسلامی همواره انحصارزا بوده است، دو لبه قیچی دست به دست هم دادند و تمامیت خواهی را به ارث گذاشتند، یکی لبه قیچی که تلاش کرد که همه ارزش‌ها را به نام خودش مصادره کند و به گروگان گرفت و در انتخابات‌های مختلف آن را اتمسفر پیروزی قرار داد و آن را برای خود نردبان رسیدن به قدرت قرار داد. جریانی که نه نسبتی با شهدا و دفاع مقدس داشت، نه نسبتی با مقابله با استکبار داشت و نه نسبتی با مستضعفان داشت اما همه این ارزش ها را یک سویه مصادره کرد.

وی ادامه داد: لبه دیگر این قیچی جریانی است که تلاش می‌کند اصلاحات را به گروگان بگیرد و این‌بار از آن طرف بام افتاده‌اند و تلاش می‌کنند گفتمان اصلاح‌طلبی را به نام خود حک کنند، به نام خود که هرگاه خواستند اظهارنظر و ابراز وجود کنند در مرز اپوزوسیون بودند.

عضو فراکسیون امید در ادامه خاطرنشان کرد: بقای جمهوری اسلامی بی‌تردید به اصلاح‌طلبی است، بقای هر حکومتی در عصر جدید به اصلاحات است، جریان و کسانی خوشحال نباشند که امروز انبان اصلاح‌طلبان از سرمایه انسانی خالی شده است و جریان اصلاح‌طلبی در نگاه مردم عرصه را واگذار کرده و در سپهر سیاسی ایران در حال به حاشیه رفتن است.

وی در پایان گفت: اگر جریان اصلاح‌طلبی به حاشیه رود تردید نکنید اول فرهنگ حاشیه‌نشینی به آن غلبه خواهد کرد که فرهنگ لمپنی است و نخبگان آن به جای این که زبان، فرهنگ و دغدغه‌های طبقه متوسط را مدیریت و نمایندگی کنند، زبان لمپنی در آن حاکم می‌شود و وای به جریان سیاسی که زبان آن، زبان لمپنی شود.

منبع:

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها