کد خبر: 404523
|
۱۳۹۹/۰۲/۲۳ ۱۳:۲۴:۵۵
| |

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران عنوان کرد:

زلزله زمینه نوسازی بافت فرسوده

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران گفت: براساس آمار به‌دست‌آمده تنها 10 درصد شهروندان آموزش‌های شهروندی مرتبط با مقابله با زلزله را دیده‌اند و 90 درصد آموزش ندیده‌اند. در برخی از مناطق به دلیل تراکم بالای جمعیت هنوز نتوانسته‌ایم برای خروج امن شهروندان اقدام مثبتی انجام بدهیم.

زلزله زمینه نوسازی بافت فرسوده
کد خبر: 404523
|
۱۳۹۹/۰۲/۲۳ ۱۳:۲۴:۵۵

اعتمادآنلاین| علی اعطا سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران در نشست خبری مجازی خود درکه ظهر امروز برگزار شد درخصوص زلزله گفت: خوشحالیم که این توفیق ایجاد شد که علیرغم شرایط نابسامان و شیوع کرونا حداقل در پلتفرم مجازی این جلسات برگزار می‌شود تا اینکه در روزهای آتی و هفته‌های آتی بشود همان جلسات حضوری را داشته باشیم. زلزله‌ روز جمعه باعث شد تا بار دیگر کانون توجهات به سمت این پدیده نامبارک و ترسناک معطوف شود که البته بررسی این پدیده نیاز به یک کار کارشناسی دارد. بخشی از ساختمان‌های شهر تهران به دلیل عدم نظارت کافی در حین ساخت استحکام لازم را ندارد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: در حوزه نوسازی بافت فرسوده و ایمنی ساختمان‌های ناایمن هم ما نتوانسته‌ایم آن حجم کار لازم را انجام بدهیم و عقب ماندگی‌هایی در این حوزه داریم.

وی گفت: در برخی از مناطق به دلیل تراکم بالای جمعیت هنوز نتوانسته ایم برای خروج امن شهروندان اقدام مثبتی انجام بدهیم.

اعطا ادامه داد: آموزش شهروندی در حدود 10 درصد محقق شده است و هنوز 90 درصد شهروندان آموزش‌های لازم را ندیده اند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران افزود: موضوع مقاوم سازی و جایگزینی ساختمان‌های دولتی موجود، ترویج مقاوم سازی ساختمان‌های خصوصی، بهبود کیفیت ساخت و ساز که نسبت به ایمن بودن ساختمان اطمینان‌بخش باشد و طرح‌های توسعه شهری مبتنی بر توجه به مقوله زلزله 4 موضوع اصلی در حوزه زلزله است.

وی ادامه داد: موضوع زلزله تهران را نمی شود با مدیریت بحران معمولی مرتبط با یک شهر معمولی مدیریت کرد بلکه برای مدیریت آن در پایتخت نیاز به یک کار بزرگ و ملی است.

علی اعطا در بخش دیگری از نشست خبری خود درخصوص اینکه در زمان تغییر قانون مربوط به مدیریت بحران بخشی از مدیران شهری حرف و حدیث‌هایی داشتند و مدعی بودند این قانون باعث می شود که مدیریت بحران در شهر تهران از دسترس خارج شده و دیگر آن ظهور و بروز خود را نداشته باشد در حالی که امروز صحبت از میثاق ملی و مدیریت ملی برای بحران شهر تهران زده می شود که به نظر این دو موضوع با هم منافات دارد گفت: اینها با هم تعارض و تناقضی ندارد.

وی ادامه داد: وقتی می گوییم برای مدیریت بحران زلزله در شهر تهران برنامه ملی نیاز داریم معنایش این نیست که مجری آن دولت باشد و طبیعتا در تصویب و تدوین یک تقسیم کاری هم صورت میگیرد برای مثال کدام وزارت خانه کدام مسوولیت را بر عهده دارد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران افزود: این موضوع که من می گویم که به دنبال یک میثاق ملی باید باشیم از حیث ضمانت اجرا است و نه از حیث اینکه این وظیفه برعهده چه کسی خواهد بود. فرض کنید در یک مرجع تصویب‌کننده وقتی برنامه به تصویب می رسد خود مرجع تصویب متولی اجرای آن طرح نیست.

اعطا تصریح کرد: همین قانون فعلی مدیریت بحران که در سال 98 ابلاغ شده است این برنامه وظایف و مأموریت‌های دستگاه‌های مختلف را مشخص کرده است و همه شرح وظایف مشخص شده است.

وی افزود: ما صحبت مان در خصوص مرجع تصویب و ضمانت اجرای موضوع به تصویب رسیده است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران در پاسخ به سوالی درخصوص غیرممکن شدن تردد در شهر تهران به دلیل افزایش ترافیک ناشی از برداشتن طرح ترافیک گفت: یک بسته پیشنهادی از سوی کمیسیون حمل‌ونقل شورا و معاون حمل‌ونقل شهردار یو پلیس راهور تهیه شده است.

وی افزود: این بسته به ستاد ملی کرونا رسید و تصمیم‌گیری شد که ستاد ترافیک شهر تهران درباره آن تصمیم‌گیری کند.

اعطا گفت: ستاد می گوید شورای ترافیک تصمیم بگیرد و با هماهنگی با استاندار تهران اقدام و اجرای آن پیگیری شود. هرچند مصوبه ای به تصویب رسیده است اما اجرای آن بعد از هماهنگی با استانداری انجام میگیرد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران گفت: در این طرح مصوب شده پیشنهادات متعددی وجود دارد که بسته پیشنهادی پخته و خوبی است که امیدواریم بتوانیم به آن به درستی عمل کنیم.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها