کد خبر: 405019
|
۱۳۹۹/۰۲/۲۶ ۱۳:۵۰:۰۰
| |

سخنگوی وزارت بهداشت خبر داد:

ویروس کرونا| روند رو به افزایش شناسایی بیماران کووید19/ هشدار روند صعودی ابتلا در سه استان کشور

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: مجموع بیماران کووید19 در کشور به 116 هزار و 635 نفر رسید.

ویروس کرونا| روند رو به افزایش شناسایی بیماران کووید19/ هشدار روند صعودی ابتلا در سه استان کشور
کد خبر: 405019
|
۱۳۹۹/۰۲/۲۶ ۱۳:۵۰:۰۰

اعتمادآنلاین| کیانوش جهانپور رییس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت درباره آخرین آمار مبتلایان به بیماری کووید19 گفت: از دیروز تا امروز 26 اردیبهشت 1399 و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی دو هزار و 102 بیمار جدید مبتلا به کووید19 در کشور شناسایی شد.

او با بیان اینکه مجموع بیماران کووید19 در کشور به 116 هزار و 635 نفر رسید، ادامه داد: متاسفانه در طول 24 ساعت گذشته، 48 بیمار کووید19 جان خود را از دست دادند. مجموع جان باختگان این بیماری به 6 هزار و 902 نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: خوشبختانه تا کنون 91 هزار و 836 نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده اند. همچنین 2727 نفر از بیماران مبتلا به کووید19 در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

به گفته جهانپور تا کنون 658 هزار و 604 آزمایش تشخیص کووید19 در کشور انجام شده است.

وی با بیان اینکه بیماریابی کووید 19 در همه استان‌ها فعالتر شده است، گفت: بیش از 80 درصد موارد شناسایی شده در 24 ساعت گذشته، از موارد متوسط و دارای علایم خفیف و در خوشه‌های ناامن و در تماس نزدیک و مجاوران با بیماران مبتلا بوده و تنها 385 مورد بستری و ارجاعی به بیمارستان‌ها در همه استان‌ها شناسایی شده‌اند.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا خاطرنشان کرد: در روزها و هفته‌های گذشته این گستره شناسایی موارد خفیف و سرپایی را نداشتیم و هر روز این روند توسعه می‌یابد و امیدواریم طی روزهای آتی، شناسایی فعال‌تر افراد بدون علامت و دارای علایم خفیف و متوسط را داشته باشیم تا مسیر کنترل بیماری هموارتر شود.

جهانپور درباره استان خوزستان نیز گفت: در استان خوزستان با اقدامات انجام شده و اعمال محدودیت‌های شکل گرفته، این امیدواری ایجاد شده که در روزهای آتی کاهش موارد بستری و سرپایی را شاهد باشیم. اما کماکان وضعیت در این استان قرمز است.

او با هشدار به فزایش موارد بروز و بستری در چند استان طی روزهای آتی تصریح کرد: در مورد استان‌های لرستان، سیستان و بلوچستان و آذربایجان شرقی این گمان وجود دارد که در روزهای آتی شاهد افزایش موارد ابتلای جدید و بستری باشیم. بر همین اساس تقاضا داریم مردم دقت و جدیت بیشتری در رعایت نکات بهداشت فردی و رعایت فاصله گذاری اجتماعی را داشته باشند.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها