کد خبر: 405666
|
۱۳۹۹/۰۲/۲۹ ۱۳:۱۶:۱۰
| |

آردرن محبوب‌ترین نخست وزیر یک قرن گذشته نیوزیلند شد

نتایج یک نظرسنجی جدید که امروز (دوشنبه) منتشر شد نشان داد، «جاسیندا آردرن» تبدیل به محبوبترین نخست وزیر نیوزیلند در طی یک قرن گذشته شده است.

آردرن محبوب‌ترین نخست وزیر یک قرن گذشته نیوزیلند شد
کد خبر: 405666
|
۱۳۹۹/۰۲/۲۹ ۱۳:۱۶:۱۰

اعتمادآنلاین| یکی از دلایل رقم خوردن این محبوبیت بی سابقه برای جاسیندا آردرن، نخست وزیر نیوزیلند مدیریت او در قبال مقابله با شیوع کروناویروس است که کشور او را تبدیل به یکی از موفق‌ترین کشورها در زمینه مهار این بیماری ساخت.

نظرسنجی انجام شده از سوی موسسه Newshub-Reid Research که اولین نظرسنجی در نوع خود بعد از به راه افتادن بحران همه گیری کروناویروس محسوب می‌شود، نشان داده که محبوبیت حزب کارگر متعلق به جاسیندا آردرن با تجربه یک افزایش 14 درصدی به 56.5 درصد رسیده که بالاترین محبوبیتی است که تاکنون برای یک حزب در این کشور رقم خورده است.

در مقابل اما ملی گرایان نیوزیلند که بزرگترین حزب در پارلمان هستند با کاهش 12.7 درصدی محبوبیتشان و رسیدن آن به 30.6 درصد مواجه شده اند.

این نظرسنجی در فاصله 8-16 مه انجام شده و نیمی از پاسخهای ثبت شده در آن مربوط به بعد از طرح بودجه فدرال در روز پنجشنبه هستند.

در این نظرسنجی 59.5 درصد جاسیندا آردرن را به عنوان نخست وزیر ارجحشان انتخاب کرده‌اند که نسبت به نظرسنجی قبلی به میزان 20.8 درصد افزایش نشان داده و بالاترین میزان محبوبیت ثبت شده برای یک رهبر در نیوزیلند در تاریخ نظرسنجی‌های شرکت Reid Research به حساب می‌آید.

این نظرسنجی احساس مردم در آخرین روزهای قرنطینه سفت و سخت سطح سه در نیوزیلند را نیز سنجیده و و تقریبا 92 درصد پاسخگویان گفتند که این طرح درست بوده است.

نیوزیلندی‌ها بیش از یک ماه تحت محدودیتهای سطح چهار قرنطینه اجباری به منظور مقابله با شیوع کروناویروس زندگی کردند اما در اواخر آوریل یک سطح ازاین محدودیتها کاسته شده و به سطح سه رسید.

روز پنجشنبه گذشته اصنافی همچون پاساژها، سینماها، کافه‌ها و باشگاه‌های ورزشی در نیوزیلند مجددا بازگشایی شدند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها