کد خبر: 405954
|
۱۳۹۹/۰۲/۳۰ ۱۵:۱۱:۵۰
| |

ژاپن ادعای مالکیت بر جزایر کوریل را تکرار کرد

خبرگزاری کیودو امروز (سه‌شنبه) گزارش کرد، ژاپن در گزارش سالانه سیاست خارجی خود، ادعای مالکیت بر جزایر کوریل را تکرار کرده و آن را بخشی از سرزمین‌های شمالی این کشور دانسته است.

ژاپن ادعای مالکیت بر جزایر کوریل را تکرار کرد
کد خبر: 405954
|
۱۳۹۹/۰۲/۳۰ ۱۵:۱۱:۵۰

اعتمادآنلاین| توشیمیتسو موتگی، وزیر امور خارجه ژاپن این گزارش سالانه سیاست خارجی را در یک نشست دولت ارائه کرد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، توکیو در گزارش سالانه مشابه خود در سال 2018 اعلام کرد که چهار جزیره در شمال این کشور به ژاپن تعلق دارند اما این ادعا را در نسخه سال 2019 این گزارش تکرار نکرد زیرا مسکو و توکیو در تلاش بودند تا برای یافتن راهکاری مشترک و قابل قبول به منظور خروج از این بن‌بست، مذاکره کنند.

به گزارش خبرگزاری کیودو، شینزو آبه، نخست‌وزیر ژاپن به دنبال دستیابی به توافقی با مسکو طی دیدار با ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهوری روسیه بوده اما تلاش‌هایش از سوی قانونگذاران اپوزیسیون مورد انتقاد قرار گرفته است.

یوشیهیده سوگا، سخنگوی دولت ژاپن گفته است، گزارش سال 2020 که ادعای مالکیت بر این جزایر در آن تکرار شده، «با در نظر گرفتن پیامدهای مختلف آن» نهایی شده است.

روسیه تأکید دارد، مالکیت این جزایر که پس از جنگ جهای دوم به بخشی از اتحاد جماهیر شوروی تبدیل شد، غیرقابل‌مناقشه است. نزاع بر سر مالکیت این جزایر مانع اصلی امضای پیمان صلح دائم جنگ جهانی دوم میان مسکو و توکیو است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها