کد خبر: 407521
|
۱۳۹۹/۰۳/۰۷ ۱۱:۱۰:۰۰
| |

اولین تقابل احمدی‌نژادی‌ها با قالیباف

از چهارشنبه پایانی مجلس دهم تا چهارشنبه آغازین مجلس یازدهم یک هفته فاصله کافی بود تا خانه ملت خود را برای مستاجرین جدیدی که قرار است به مدت 4سال در بهارستان سکنی گزینند آماده کند.

اولین تقابل احمدی‌نژادی‌ها با قالیباف
کد خبر: 407521
|
۱۳۹۹/۰۳/۰۷ ۱۱:۱۰:۰۰

اعتمادآنلاین| بالاخره صبح چهارشنبه از مجلس یازدهم رونمایی می‌شود و اصولگرایان رسما به مدت 4 سال کلیددار بهارستان خواهند بود. این در حالی است که همه چیز تحت‌الشعاع رقابت میان محمدباقر قالیباف و حمیدرضا حاجی‌بابایی برای تصاحب کرسی ریاست است. گرچه سیدمصطفی آقامیرسلیم نیز نامزد تصاحب این پست محسوب می‌شود. به هر صورت چهارشنبه زنگ آغاز مجلس یازدهم نواخته خواهد شد و با استقرار هیات رئیسه سنی جلسه آغاز خواهد شد. اسد‌ا... عباسی سخنگوی هیات رئیسه مجلس دهم می‌گوید: «مدعوین به‌دلیل رعایت پروتکل‌های وزارت بهداشت محدود هستند و افرادی نظیر رؤسای قوای سه‌گانه، رؤسای مجالس گذشته تاکنون و دبیر شورای نگهبان حضور خواهند داشت».


رقابت قالیباف- حاجی‌بابایی


از چهارشنبه پایانی مجلس دهم تا چهارشنبه آغازین مجلس یازدهم یک هفته فاصله کافی بود تا خانه ملت خود را برای مستاجرین جدیدی که قرار است به مدت 4سال در بهارستان سکنی گزینند آماده کند. با این حال هر چه مجلس دهم در فضایی آرام کار خود در 7 خرداد 95 را آغاز کرد اما مجلس یازدهمی‌ها با انواع حواشی مختلف مواجه بوده و هستند. از مساله کرونا و تاثیرات آن بر جامعه گرفته تا ماجرای انتخاب هیات رئیسه و رئیس مجلس هر کدام به‌نحوی بر مجلس یازدهم و عملکردش پیش از آغاز تاثیر گذاشته است. از همین رو پس از آنکه طی هفته گذشته سیدشمس‌الدین حسینی و علی نیکزاد از نامزدی ریاست مجلس انصراف دادند، کاندیداهای باقی مانده یعنی محمدباقر قالیباف، حمیدرضا حاجی‌بابایی و سیدمصطفی میرسلیم برای تصاحب کرسی رئیس به تکاپو افتاده‌اند. به همین جهت روز گذشته قالیباف و حاجی‌بابایی جلسات جداگانه‌ای با حامیان خود داشتند و به تبیین برنامه‌ها و مواضع خود پرداختند. قالیباف منتخب نخست مردم تهران در نشست هم‌افزایی برای مجلس قوی، کارآمد و انقلابی که با حضور قریب به 200 نفر برگزار شد، با بیان اینکه شرایط کشور ما شرایطی است که باید تحول صورت گیرد، گفت: «داشتن مجلس قوی، کارآمد و انقلابی نیازمند این است که در وهله نخست در درون خود مجلس این تحول به دست یکایک ما صورت بگیرد این کار یک فرد، گروه نیست بلکه به تک‌تک هم نیازمندی وجود دارد.» در طرف دیگر حاجی‌بابایی نیز در جلسه‌ای تحت عنوان مجلس تراز انقلاب اسلامی با جمع دیگری از نمایندگان در مسجد امام صادق برگزار کرد که عدد نمایندگان حاضر در این نشست بین 47 نفر اعلام شد. نمایندگانی که عمدتا جزء وزیران و مدیران دولت احمدی‌نژاد بودند و بخشی از چهره‌های نزدیک به جبهه پایداری هم در بین آنها دیده می‌شد. اظهارات علی نیکزاد نماینده نزدیک به احمدی‌نژاد مبنی بر اینکه «ما با حضور آقای حاجی‌بابایی در یک کشتی هستیم» نشان داد که جبهه پایداری و احمدی‌نژادی‌ها در جبهه حاجی‌بابایی خواهند بود. آنچه مسلم است حضور چهره‌هایی از جریان‌های مختلف از اصولگرایان گرفته تا اصلاح‌طلبان، چهره‌های نزدیک به لاریجانی و نمایندگان مستقل در نشست قالیباف احتمال ریاست وی را بالا‌تر برده است.


قالیباف رئیس مجلس است


یک منتخب تهران درخصوص انتخاب هیات رئیسه و رئیس در مجلس یازدهم اظهار داشت: تفکر شورای ائتلاف در سراسر کشور اکثریت را آورده و این تفکر با اقتدار رئیس، هیات رئیسه و روسای کمیسیون‌های مجلس را انتخاب می‌کند. عزت‌ا... اکبری تالار پشتی به «آرمان ملی» گفت: من قبلا در مصاحبه‌ای گفته بودم که آقای قالیباف رئیس مجلس می‌شود. اگر وحدت نباشد، اختلاف نظر رخ دهد و یکدیگر را اذیت کنیم فایده‌ای ندارد و ملت نیز این را نمی‌خواهد. اکنون معدل خواسته ملت کار و خدمت است. وی افزود: امیدوارم مجلس دور از هر مساله حاشیه‌ای کمر همت ببندد و به مردم خدمت کند. دعواهای بی‌‌‌حاصل برای مردم صنعت، تولید، کار و معیشت نمی‌شود. منتخب تهران بیان کرد: این مجلس انقلابی و کارآمد گوش به فرمان آدم‌هایی که مردم عملکردشان را می‌دانند نیست. برخی شعارهایی می‌دهند که در آن صداقت و طهارت نیست و می‌خواهند دعوا راه بیندازند که باید پرهیز کنیم. وی عنوان کرد: تخریب آقای قالیباف ضد وحدت و دور از اخلاق است. اکبری با اشاره به تشکیل جلسه حاجی‌بابایی با حامیانش تصریح کرد: من معتقدم آقای حاجی‌بابایی نیز در حمایت از آقای قالیباف برآید تا منسجم باشیم و مردم خروجی خدمت برجسته را لمس کنند.


ترکیب هیات رئیسه سنی مشخص شد


سخنگوی هیات رئیسه مجلس دهم درباره برگزاری مراسم افتتاحیه یازدهمین دوره مجلس اظهار داشت: مراسم افتتاحیه یازدهمین دوره مجلس صبح چهارشنبه هفتم خرداد رأس ساعت 8 صبح آغاز خواهد شد. اسد‌ا... عباسی گفت: طبق آیین‌نامه داخلی مجلس ماده 10، هیات رئیسه سنی انتخاب می‌شود و گزارشات معاون اجرایی رئیس مجلس و وزیر کشور درباره برگزاری یازدهمین دوره انتخابات مجلس قرائت خواهد شد. وی افزود: سپس طبق ماده یازده آیین‌نامه مجلس مراسم تحلیف صورت می‌گیرد و پس از آن پیام مقام معظم رهبری توسط رئیس دفترشان حجت‌الاسلام گلپایگانی قرائت خواهد شد. نماینده رودسر در مجلس دهم ادامه داد: پس از خوانده شدن پیام رهبر انقلاب، آقای روحانی رئیس‌جمهور هم در این مراسم سخنرانی خواهند کرد. به گفته عباسی مدعوین به‌دلیل رعایت پروتکل‌های وزارت بهداشت محدود هستند و افرادی نظیر رؤسای قوای سه‌گانه، رؤسای مجالس گذشته تاکنون و دبیر شورای نگهبان حضور خواهند داشت. سخنگوی هیات رئیسه مجلس دهم بیان کرد: قرار بر این بود که پس از مراسم تحلیف منتخبان مجلس یازدهم با حضور در حرم حضرت امام با بنیان‌گذار انقلاب تجدید بیعتی داشته باشند که باتوجه به شرایط موجود این برنامه لغو و منتخبان با حضور بر سر مزار شهدای گمنام به این عزیزان ادای احترام خواهند کرد. عباسی تصریح کرد: چهارشنبه قرعه‌کشی شعب 15گانه انجام خواهد شد، دستور جلسات آینده نیز مشخص می‌شود و هیات رئیسه سنی تا انتخاب هیات رئیسه اجلاسیه سال اول کارش را ادامه خواهد داد. همچنین غلامرضا نوری معاون اجرایی مجلس نیز با اشاره به هیات رئیسه سنی بیان کرد: بر اساس مدارک واصله آقای تقوی منتخب تهران رئیس هیات رئیسه سنی، آقای میرسلیم نایب رئیس هیات رئیسه سنی، آقای نجابت منتخب شیراز به‌عنوان جوان‌ترین منتخب دبیر هیات رئیسه سنی و آقای فتحی منتخب استان کردستان به‌عنوان جوان‌ترین منتخب دبیر دوم هیات رئیسه سنی خواهند شد که این ترکیب فردا صبح در محل هیات رئیسه مستقر خواهند شد و جلسه را اداره می‌کنند.

منبع: آرمان ملی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها