کد خبر: 407536
|
۱۳۹۹/۰۳/۰۷ ۱۱:۳۳:۵۱
| |

کانون جدید شیوع کرونا آمریکای جنوبی است

مدیر سازمان بهداشت پان آمریکن روز گذشته (سه‌شنبه) اعلام کرد که آمریکای لاتین در شمار مبتلایان روزانه به ویروس کرونا از اروپا و آمریکا پیشی گرفته است.

کانون جدید شیوع کرونا آمریکای جنوبی است
کد خبر: 407536
|
۱۳۹۹/۰۳/۰۷ ۱۱:۳۳:۵۱

اعتمادآنلاین| همزمان با رشد شمار مبتلایان به کرونا و موارد فوتی در آمریکای لاتین، این منطقه اکنون به کانون شیوع کرونا در جهان تبدیل شده است.

به گزارش شبکه سی ان ان، مدیر سازمان بهداشت پان آمریکن روز گذشته (سه‌شنبه) اعلام کرد که آمریکای لاتین در شمار مبتلایان روزانه به ویروس کرونا از اروپا و آمریکا پیشی گرفته است.

این سازمان نسبت به ویژه نسبت به وضعیت برزیل کشوری که شمار موارد جدید هفته گذشته بالاترین آمار از زمان شیوع کرونا در این کشور بوده، نگران است.

وضعیت وخیم برزیل از لحاظ گسترش ویروس کرونا در حالی است که «ژائیر بولسونارو» رئیس جمهوری راست‌گرای این کشور به دلیل نحوه مدیریت مقابله با این بیماری و مخالفت با قرنطینه به شدت تحت انتقاد و در معرض بحرانی سیاسی است.

شمار مبتلایان در پرو و شیلی نیز بالا گزارش شده است.

مدیر سازمان بهداشت پان آمریکن تاکید کرد که اکنون زمان مناسبی برای کشورهای آمریکای لاتین در کاهش محدودیت‌های اجتماعی و لغو برخی راهبردهای پیشگیرانه نیست.

پرو و شیلی نیز جزو کشورهایی در جهان هستند که با بدترین آسیب‌ها به دلیل شیوع کرونا روبرو هستند. شمار مبتلایان در این دو کشور آمریکای لاتین طی یک دوره هفت روزه در میان بالاترین آمار مبتلایان در جهان قرار گرفت.

تاکنون بیش از 394 هزار نفر در برزیل، 129 هزار نفر در پرو، نزدیک به 78 هزار نفر در شیلی، 74 هزار نفر در مکزیک و 37 هزار نفر در اکوادور به کرونا مبتلا شده‌اند که بالاترین آمار در میان کشورهای آمریکای لاتین است. برزیل نیز همچنان دومین کشور جهان در میان مبتلایان به این ویروس است.

«مایکل رایان» مدیر اجرایی سازمان جهانی بهداشت اخیرا اعلام کرده بود، با افزایش سریع شمار مبتلایان به کووید-19 در آمریکای لاتین، این منطقه به زودی به کانون جدید شیوع بیماری تبدیل خواهد شد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها