کد خبر: 407785
|
۱۳۹۹/۰۳/۰۸ ۱۰:۵۹:۱۹
| |

برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی چه فوایدی دارد؟

عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در افتتاحیه یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از فواید برگزاری انتخابات الکترونیک گفت.

برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی چه فوایدی دارد؟
کد خبر: 407785
|
۱۳۹۹/۰۳/۰۸ ۱۰:۵۹:۱۹

اعتمادآنلاین| عبدالرضا رحمانی فضلی در مراسم گشایش مجلس یازدهم چهارشنبه 7 خرداد 99 در سخنانی، به فواید برگزاری انتخابات الکترونیک در اشاره کرد و گفت: بکارگیری سامانه ­های هوشمند و دقیق الکترونیکی و غیرالکترونیک، ضامن سلامت و صحت انتخابات و اطمینان­ بخش برای ملت ایران در عرصه­ سیاسی انتخابات است.

از مجموع 25 فرایند اجرائی انتخابات مجلس یازدهم، 23 فرایند، کاملاً به­ صورت الکترونیک انجام شد. علاوه بر آن، در این دوره، امکان ثبت­ نام داوطلبان و معرفی شعب اخذ رای به مردم با استفاده از برنامه تلفن ­همراه فراهم گردید.

احراز هویت برای رای­ دهندگان با استفاده از 58 هزار دستگاه الکترونیکی و به صورت بر خط انجام گرفت. دستاورد مهم بکارگیری این دستگاه­ ها، «پیشگیری از رای ­های تکراری»، «کشف شناسنامه ­های جعلی» و «شناسنامه­ های افراد فوت­ شده» و «کمک موثر در تامین سلامت انتخابات» بود.

علاوه بر آن، امکان مدیریت تعرفه ها به صورت برخط و ارزیابی میزان مشارکت در سطح ملی، استانی و شهرستانی از دیگر قابلیت­های این دستگاه ­ها به شمار می ­رود.

امیدوارم در انتخابات های بعدی بتوانیم به کمک مجلس، امر اخذ آرا و شمارش آرا را نیز به صورت الکترونیکی برگزار کنیم تا هم صحت و سلامت انتخابات تامین شود و هم بتوانیم گام بلندی در سرعت داشته باشیم.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها