کد خبر: 409320
|
۱۳۹۹/۰۳/۱۴ ۱۰:۳۹:۰۰
| |

رهبر انقلاب در سالروز رحلت امام خمینی(ره) چه گفتند + ویدئو + صوت

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی از ساعت 11 امروز به مناسبت سی و یکمین سالروز رحلت حضرت امام خمینی رحمه‌الله، در یک سخنرانی زنده‌ی تلویزیونی با ملت ایران سخن گفتند.

رهبر انقلاب در سالروز رحلت امام خمینی(ره) چه گفتند + ویدئو + صوت
کد خبر: 409320
|
۱۳۹۹/۰۳/۱۴ ۱۰:۳۹:۰۰

اعتمادآنلاین| حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب، ساعت 11 امروز ( چهارشنبه 14 خرداد) بمناسبت سی و یکمین سالروز رحلت حضرت امام خمینی رحمه‌الله، در یک سخنرانی زنده‌ی تلویزیونی با ملت ایران سخن خواهند گفت.

ویدئوهای صحبت های رهبر انقلاب را در ادامه تماشا کنید و صوت کامل آن را بشنوید.

***

1- چگونگی برگزاری مراسم ارتحال امام مهم نیست اصل موضوع سخن گفتن از امام است.

2- روحیه تحول‌خواهی و تحول آفرینی یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های امام راحل بود.

3- مخاطب امام ملت ایران بود، برخلاف گروه‌های دیگر/ به طوفان درآوردن یک اقیانوس کار هرکسی نیست.

4- یک تحولی که امام موجب آن شدند این بود که خواسته‌های مردم از یک چیز محلی مثل آسفالت کردن کوچه به شعارهای بزرگی مثل نه شرقی نه غربی تبدیل شد.

5- مساله ولایت فقیه هزار سال در بین علما مطرح بود اما امام این موضوع را وارد مسائل اصلی فقهی کردند.

6- امام به فکر و عمل جوانان اعتماد کرد./زمانی که سپاه پاسداران افتتاح شد جوانان 20 یا 30 ساله را در راس سپاه پذیرفتند./ البته ظرفیت‌های غیر جوان را نفی نمی‌کردند و مطلقا نظرشان این نبود./به نیروهای غیر جوان نیز اعتماد می‌کردند./ زمانی که بنده که آن وقت خیلی هم پیر نبودم به امامت جمعه انتخاب کردند شهید اشرفی را هم به امامت منصوب کردند./ امروز هم ما این عقیده را داریم که جوانی یک ثروت است و باید از آن استفاده شود.

7- امام کاری کرد که خود روسای جمهور آمریکا بگویند خمینی ما را تحقیر کرد.

8- امام به معنای واقعی امام تحول بود ولی همه این تحولات را از خدا می‌دانست.

9- هرجامعه زنده ای نیاز به تحول دارد/ ما در مواردی تحول نداشتیم و حتی در برخی موارد عقب گرد داشتیم که این چیز بسیار نا پسند و برخلاف رویه انقلاب است.

10- تحول خواهی به معنای اعتراض نیست بلکه گرایش مستمر به سمت بهتر شدن است/ تحول به معنای این است که به داشته‌های خود اکتفا نکنیم/ حتی در مقوله علم هم که تحول ایجاد کرده‌ایم نباید قانع باشیم.

11- افرادی در اوایل انقلاب بودند که بعد از گذشت مدتی از جوانی تبدیل شدند به فسیل‌هایی که اصل انقلاب برای مبارزه با همه آنها بود.

12- تحول لزوما یک مساله دفعی نیست گاهی بصورت تدریجی انجام می‌شود و باید صبر داشت/ بی‌صبری نباید کرد/ باید یک دست هدایتگر مورد اطمینانی بالاسر این تحول باشد.

13- تحول را با استحاله فکری نباید اشتباه گرفت/ در زمان پهلوی تجدد را به اسم تحول وارد فرهنگ ملت ایران کردند که این استحاله بود/ تجددی که در دوران پهلوی رواج پیدا کرد هویت واقعی ملت ایران را صلب کرد/ ملت‌ها اگر چنانچه هویت خود را فراموش کنند دچار مرگ تمدنی می‌شوند.

14- نباید تحول را با یک سری کارهای دم دستی اشتباه گرفت/ این کارها برای فرونشاندن هوس‌هاست که ارزشی ندارد/ تحول یک کار عمقی است.

15- در زمینه اقتصاد تحول به این است که بند ناف اقتصاد کشور را از نفت جدا کنیم/ تحول در زمینه‌های بودجه این است که بودجه را جوری ببندند که عملیاتی باشد/ غالبا دولت‌ها ادعا میکنند بودجه عملیاتی است که البته اینگونه نیست.

16- تحول در زمینه آموزش این است که آموزش‌ها را عمقی و فایده محور کنیم/ برخی دروس در نظام آموزشی ما هست که تا آخر عمر هیچ فایده‌ای برای فرد ندارد.

17- شرط لازم برای تحول نترسیدن از دشمن و دشمنی‌ها است/ امروز با حضور فضای مجازی مخافت‌ها غالبا تند و تیز و اذیت کننده‌است که در مسیر تحول نباید ملاحظه این‌ها را کرد/ به نظر من راه نترسیدن از تهدیدهای دشمن حضور نیروهای جوان است البته نه معنی نفی حضور نیروهای غیرجوان.

18- وقتی انسان به خدا اعتماد کند سرنوشت دشمنان همین می‌شود که امروز در آمریکا می‌بینید/ وضع امروز آمریکا چیز جدیدی نیست و بروز واقعیت‌هایی است که تاکنون مخفی نگه داشته میشد/ اینکه یک پلیس آمریکایی پای خود را روی گردن یک سیاه پوست فشار دهد تا جان دهد چیز جدیدی نیست تاکنون با همه مردم دنیا این کار را می‌کردند/ شعار «نمی‌توانم نفس بکشم» حرف دل همه ملت‌هایی است که آمریکا به آنها ظلم کرده است.

19- آمریکایی‌ها به لطف خدا در دنیا رسوا شدند/ ضعف مدیریت در آمریکا در قضیه کرونا باعث شده مرگ و ابتلا در آن کشور بیش از همه باشد و نمی‌توانند هم مدیریت کنند به خاطر فساد داخل دستگاهشان/ مردم را می‌کشند و عذرخواهی هم نمی‌کنند زبانشان هم برای حقوق بشر دراز است. آن مرد سیاهی را که آنجا کشته شد ظاهرا بشر نبود!/ ملت آمریکا احساس خجلت و سرافکندگی می‌کند/ ایرانی‌های داخل یا خارج از کشور هم که شغلشان بزک کردن امریکا بود با این اوضاع دیگر سرشان را نمی‌توانند بلند کنند.

20- دعای مجدد رهبر معظم انقلاب برای شهید سلیمانی در پایان سخنرانی امروزشان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها