کد خبر: 409966
|
۱۳۹۹/۰۳/۲۷ ۱۳:۰۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

ویروس کرونا| طالبان برای مبارزه با ویروس کرونا چه برنامه‌ای دارد؟

ویروس کرونا شرایط بسیار دشواری را برای مردم افغانستان به وجود آورده که این مشکلات در مناطق تحت کنترل گروه طالبان بسیار شدیدتر احساس می‌شود.

ویروس کرونا| طالبان برای مبارزه با ویروس کرونا چه برنامه‌ای دارد؟
کد خبر: 409966
|
۱۳۹۹/۰۳/۲۷ ۱۳:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ویروس کرونا شرایط بسیار دشواری را برای مردم افغانستان به وجود آورده که این مشکلات در مناطق تحت کنترل گروه طالبان بسیار شدیدتر احساس می‌شود.

به گزارش اعتمادآنلاین، رسانه‌ها خبر می‌دهند شرایط در مناطق تحت کنترل طالبان به شدت رو به وخامت گذاشته است و گرچه برخی از رهبران منطقه‌ای طالبان با حضور ماموران دولت مرکزی برای حل این مشکل موافقت کرده‌اند، اما در برخی دیگر از مناطق ماموران بهداشتی گرفتار آتش مستقیم جنگجویان این گروه شده‌اند.

اخبار رسیده از مناطقی همچون قندوز، هلمند، اروزگان و قندهار که وسعت زیادی از مساحت‌شان تحت کنترل طالبان قرار دارد گویای آن است که گرچه این بیماری هفته‌هاست شیوع پیدا کرده، اما گروه طالبان اقدام خاصی برای کنترل آن صورت نداده است.

چندی پیش خبر رسید که نیروهای طالبان به پزشکان اجازه نداده‌اند برای ساماندهی به برنامه مقابله با ویروس کرونا به شهر قندوز وارد شوند و با این پزشکان درگیری پیدا کرده‌اند.

یکی از پزشکان که خود را صبغت‌الله معرفی کرده در این باره گفت: طالبان به ما خبر داد به تنهایی توانایی مقابله با این بیماری را دارد و نیازی به کمک ندارد.

حاج قدرت‌الله یکی از ساکنان هلمند هم تاکید کرد: گروه طالبان هیچ کاری برای ما انجام نمی‌دهد. آنها در ابتدای شیوع بیماری فیلم آموزشی‌ای را در یکی از مراکز بهداشتی تصویربرداری کردند اما نمی‌دانم چه سرنوشتی پیدا کرد. هیچ کسی برای بالا بردن سطح آگاهی مردم در رابطه با نحوه مقابله با این ویروس کاری انجام نمی‌دهد.

این در حالی است که حافظ محمد یکی از فرماندهان طالبان ادعا کرد این گروه در حال مبارزه با ویروس کروناست و هر فردی که علائمی همچون تب شدید، سرفه و بدن‌درد پیدا کند به مرکز استان اروزگان منتقل و در آنجا بستری می‌شود.

از سویی بر اساس برخی اخبار تاییدنشده‌، بسیاری از رهبران گروه طالبان به ویروس کرونا مبتلا شده و هم‌اکنون بستری هستند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها