کد خبر: 410429
|
۱۳۹۹/۰۳/۱۸ ۱۸:۱۶:۵۳
| |

حمیدرضا ترقی، عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی:

اگر برنامه‌ای در چارچوب اهداف بلند مدت انقلاب نباشد، حالت تحجر پیدا می‌کند

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: تحول مورد نظر مقام معظم رهبری بدون حضور و مشارکت مردم امکان پذیر نیست. مفهوم تحول مورد نظر ایشان این است که نباید تحول حالت دستوری داشته باشد بلکه زمینه اعتقادی و ریشه در باور ملی داشته باشد.

اگر برنامه‌ای در چارچوب اهداف بلند مدت انقلاب نباشد، حالت تحجر پیدا می‌کند
کد خبر: 410429
|
۱۳۹۹/۰۳/۱۸ ۱۸:۱۶:۵۳

اعتمادآنلاین| حمیدرضا ترقی با اشاره به بیانات اخیر رهبر انقلاب پیرامون تحول‌خواهی اظهار کرد: مقام معظم رهبری برای اینکه ماهیت تحول‌خواهی برای همه روشن شود از آموزه‌ها و سیره حضرت امام (ره) وام گرفتند و تحول‌خواهی را از آن منظر مورد بحث و بررسی قرار دادند.

معاون بین‌الملل حزب موتلفه اسلامی افزود: مقام معظم رهبری برای اینکه همواره کشور بر مبنای تفکر تحول خواهی اداره شود فرمودند تحول خواهی یک الزام همیشگی برای نو شدن، به روز شدن و پیشرفت جامعه است. اصولا جامعه‌ای که به دنبال تحول‌خواهی نباشد حالت تحجر و رکود پیدا می‌کند و زمینه رشد و پیشرفت خود را از دست می‌دهد.

ترقی با اشاره به اینکه تاکید رهبری بر این مهم بود که در همه زمینه‌ها نیازمند به تحول هستیم، خاطرنشان کرد: ایشان مثال‌های متعددی هم استفاده کردند. مثلا ایشان تاکید دارند که در آموزش و پرورش نیازمند تحول هستیم و همین سند تحول آموزشی که تصویب شده، نمونه ای است که مسیر را برای آینده و چشم انداز رشد آموزشی روشن کرده است.

وی افزود: مجموعه این تحول‌های مدنظر رهبری حول این محور است که تحول‌ها در همه عرصه‌ها و زمینه‌ها باید جهت‌گیری مشخصی به سمت تمدن نوین اسلامی داشته باشند به طوری که ما را به نقطه و مقصد مشخصی برساند. همه عرصه‌ها برای نیل به اهداف ترسیم شده باید سند و تعریف مشخصی برای رسیدن به اهداف کلان ترسیم شده داشته باشند.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی ادامه داد: هدف نهایی ما الگو شدن برای بشریت است که مقام معظم رهبری بر آن تاکید و اصرار دارند و در مسیر این تحول نیازمند به پشتکار و همت آحاد جامعه و همه ارکان و قوای مختلف کشور هستیم که دست به دست هم داده و در عرصه‌های گوناگون زمینه تکامل انقلاب اسلامی را فراهم کنیم.

وی درباره جایگاه و نظر مردم در تحول مد نظر رهبر انقلاب و رسیدن به اهداف ترسیم شده، اظهار کرد: تحول مورد نظر مقام معظم رهبری بدون حضور و مشارکت مردم امکان پذیر نیست. مفهوم تحول مورد نظر ایشان این است که نباید تحول حالت دستوری داشته باشد بلکه زمینه اعتقادی و ریشه در باور ملی داشته باشد.

ترقی گفت: اگر برنامه و مصوبه‌ای به مرحله اجرا گذاشته شود که در چارچوب و مسیر اهداف کلان و بلند مدت انقلاب نباشد، حالتی شبیه تحجر و ارتجاع پیدا می‌کند که در خیلی از انقلاب‌ها تجربه شده است به طوری که آنها به اهداف خود نرسیدند.

وی با بیان اینکه مکانیسم رای مردم به گونه‌ای است که در چارچوب مکانیسم‌های قانونی قرار می‌گیرد، اظهارداشت: در تحول‌خواهی مد نظر مقام معظم رهبری متحول شدن کشور به فرد و گروهی وابسته نیست، بلکه ساختارهای انقلاب است که مشخص می‌کند برای رسیدن به تمدن اسلامی چگونه باید عمل کرد.

این فعال اصولگرا افزود: وقتی هدفی برای آینده ترسیم می‌شود، مقصد در ذات و جوهره انقلاب و سیاست‌های کلان نظام نهفته است. هر مصوبه و اقدامی خارج از سیاست‌های کلان طبیعتا اولا قابل تصویب نیست، دوما با توجه به سیاست‌های بالادستی قابل اجرا نیست، لذا روند تحول مورد نظر رهبری به گونه‌ای است که نظام برای رسیدن به هدف از ریل برنامه‌ها و سیاست‌گذاری‌ها خارج نشود.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها