کد خبر: 410573
|
۱۳۹۹/۰۳/۱۹ ۱۳:۳۰:۰۰
| |

صادق زیباکلام، استاد دانشگاه و تحلیلگر مسائل سیاسی، در گفت‌وگوی ویدئویی با «اعتمادآنلاین»:

شکاف بین نظام و مردم بیشتر و بیشتر خواهد شد

صادق زیباکلام گفت: نظام‌هایی که برایشان صدای مردم خیلی اهمیتی نداشته با مشکلات و دشواری‌ها و مسائل زیادی مواجه شده‌اند.

حجم ویدیو: 2.12M | مدت زمان ویدیو: 00:01:08 دانلود ویدیو
کد خبر: 410573
|
۱۳۹۹/۰۳/۱۹ ۱۳:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| صادق زیباکلام، تحلیلگر مسائل سیاسی اجتماعی در بخشی از گفت‌وگوی ویدئویی خود با برنامه رادیکال اعتمادآنلاین پیش‌بینی خود از آینده ایران را ارائه می‌دهد. مشروح پاسخ او به سوال اعتمادآنلاین را در ادامه بخوانید:

*گفتمان مسلط در حاکمیت ذره‌ای از باورهای خودش نسبت به آن چیزی که فکر می‌کند برای کشور و برای مردم درست است، عقب‌نشینی نکرده و برایش اهمیتی نداشته که مردم چه لایف‌استایلی را می‌خواهند، مطالبه مردم چیست، مردم از چه رنج می‌برند و چه می‌گویند؟ یعنی صدای اعتراض و انتقاد و حتی خواسته مردم را نادیده گرفته است؟

بله، همین‌طور است و این بزرگ‌ترین خطر است. نظام‌هایی که برایشان صدای مردم خیلی اهمیتی نداشته با مشکلات و دشواری‌ها و مسائل زیادی مواجه شده‌اند.

*اگر همچنان این مسیر و این قطار نظام، این کشتی حکومت بخواهد با همین دست‌فرمان استمرار پیدا کند، شما چه پیش‌بینی‌ای می‌کنید؟ باید منتظر چه سرنوشتی باشیم؟

این شکاف بیشتر و بیشتر خواهد شد، منتها من فکر می‌کنم تفاوت ایران اسلامی و جمهوری اسلامی با تفاوت رژیم شاه این است که در رژیم شاه فقط یک‌صدا بود که وجود داشت. آن ‌هم صدای محمدرضا پهلوی بود.

*مشروح این گفت‌وگوی ویدئویی را اینجا ببینیم و بخوانیم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها