کد خبر: 410675
|
۱۳۹۹/۰۳/۲۱ ۰۰:۰۰:۰۰
| |

امیرعلی ‌ابوالفتح، کارشناس مسائل بین‌الملل، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

ترامپ هنوز هم شانس زیادی برای ماندن در کاخ سفید دارد

امیرعلی ‌ابوالفتح گفت‌: کسی که قدرت دارد و در سفرهای رسمی هم می‌تواند خودش را تبلیغ کند قطعاً شانس بیشتری برای برنده شدن در انتخابات 2020 آمریکا دارد. پس باید اذعان داشت،‌ ترامپ هنوز هم شانس زیادی برای ماندن در کاخ سفید دارد.

ترامپ هنوز هم شانس زیادی برای ماندن در کاخ سفید دارد
کد خبر: 410675
|
۱۳۹۹/۰۳/۲۱ ۰۰:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ترامپ روزهای سختی را می‌گذراند. وضعیت در آمریکا برای ترامپ به شکلی در آمده که او شدیداً نگران موقعیتش در انتخابات 2020 و ماندن در کاخ سفید شده است. شیوه ویروس کرونا، اعتراضات در آمریکا به خاطر کشته شدن جیمی فلوید به دست پلیس و انتخابات ریاست‌جمهوری 2020 وضعیت را برای ترامپ بسیار بغرنج کرده است.

امیرعلی ‌ابوالفتح، کارشناس مسائل بین‌الملل، در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین اظهار داشت: آمریکا در حال حاضر با سه چالش جدی مواجه شده که یکی از آنها بحران سلامت ناشی از کروناست، به طوری که این کشور در جدول تعداد جان‌باختگان در صدر قرار دارد. این نشان می‌دهد دولت فدرال نتوانسته از بالا رفتن میزان مرگ‌ومیر جلوگیری کند. کرونا همچنین اقتصاد آمریکا را به ورطه فلج شدن کشانده است. الان حدود 40 میلیون آمریکایی متقاضی بیمه بیکاری هستند که این آمار روزبه‌روز بیشتر هم می‌شود. اوضاع به قدری بد است که دولت با وجود تزریق سه تریلیون دلار هم نتوانسته شرایط را سامان دهد.

او در ادامه گفت: وضعیت در آمریکا به نحوی به هم ریخته که می‌توان گفت چالش موجود حتی بدتر از بحران سال 1929 است. البته ترامپ سعی دارد مشکلات را به کرونا ربط دهد، اما افکار عمومی بر این باور است که «در هر شرایطی» مسئولیت اداره کشور بر عهده دولت است و دولتی‌ها نمی‌توانند از زیر بار مسئولیت شانه خالی کنند.

ابوالفتح همچنین تصریح کرد: در چنین شرایطی طرح بحث بحران نژادپرستی کافی است تا دونالد ترامپ در سخت‌ترین شرایط ممکن قرار گیرد. به طوری که «بازگشت به‌ آرامش» تقریباً غیرممکن شده است؛ یعنی مردم آمریکا ترامپ را به جانبداری از نژادپرستی متهم می‌کنند که معلوم است این قضیه یک مقام رسمی را در چه موقعیت متزلزلی قرار می‌دهد. اما این بدان معنی نیست که قاطعانه از شکستش در انتخابات پیش رو حرف بزنیم، پس جو بایدن نباید وضعیت پیش‌آمده را نشانه‌ای از پیروزی خود در انتخابات قلمداد کند.

او توضیح داد: دونالد ترامپ به هر حال در طیفی از مردم مقبولیت و محبوبیت دارد و خیلی‌ها معتقدند با وجود همه مشکلات به خوبی توانسته است رابطه‌اش را با هوادارانش مدیریت کند. به همین دلیل روی رأی‌های آنها حساب می‌کند. در واقع با اینکه راه پیروزی در انتخابات 2020 برای دونالد ترامپ دشوارتر شده، اما غیرممکن نیست. در شرایطی که کرونا احتمال پرشور شدن فضای انتخاباتی را خیلی کم کرده است،‌ باید منتظر ماند و دید حزب جمهوری‌خواه چه برنامه‌هایی در نظر دارد و ترامپ با چه ادبیاتی از مردم طلب رأی خواهد کرد.

امیرعلی ‌ابوالفتح در پایان گفت‌:‌ فضای انتخاباتی آمریکا به دلیل تبعات کرونا فضایی یخ‌زده است. در چنین شرایطی کسی که قدرت دارد و در سفرهای رسمی هم می‌تواند خودش را تبلیغ کند قطعاً شانس بیشتری برای برنده شدن دارد. پس باید اذعان داشت،‌ ترامپ هنوز هم شانس زیادی برای ماندن در کاخ سفید دارد.

چکیده گفت‌وگو با امیرعلی ‌ابوالفتح

-فضای انتخاباتی آمریکا به دلیل تبعات کرونا فضایی یخ‌زده است

-40 میلیون آمریکایی متقاضی بیمه بیکاری هستند

-کرونا اقتصاد آمریکا را به ورطه فلج شدن کشانده است

-ترامپ سعی دارد مشکلات را به کرونا ربط دهد

-کرونا احتمال پر شور شدن فضای انتخاباتی را خیلی کم کرده است

-مردم آمریکا ترامپ را به جانبداری از نژادپرستی متهم می‌کنند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها