کد خبر: 411318
|
۱۳۹۹/۰۳/۲۲ ۱۳:۳۶:۰۴
| |

نماینده مجلس:

امور ملی باید جایگزین امور محلی نمایندگان مجلس شود

نماینده مردم نجف آباد و تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی گفت: نماینده مجلس باید از امور محلی خارج شود و فقط به امور ملی بپردازد در این صورت شفافیت آرای نمایندگان مجلس اشکالی ندارد و حتی موثر است.

امور ملی باید جایگزین امور محلی نمایندگان مجلس شود
کد خبر: 411318
|
۱۳۹۹/۰۳/۲۲ ۱۳:۳۶:۰۴

اعتمادآنلاین| ابوالفضل ابوترابی در خصوص "طرح شفافیت آرای نمایندگان مجلس شورای اسلامی"، اظهار کرد: باید در این خصوص تفکیک قایل شویم به این معنا که اگر امور محلی را به پارلمان های محلی مانند شوراهای شهر و روستا واگذار کنیم نکات مثبت آن بر نکات منفی می چربد، بنابراین نماینده مجلس باید از امور محلی خارج شود و فقط به امور ملی بپردازد در این صورت شفافیت آرای نمایندگان مجلس اشکالی ندارد و موثر خواهد بود.

وی افزود: اما اگر امور محلی و ملی با هم یکی باشد کار را خراب می کند، چرا که در امور محلی شهرها و استان ها نسبت به مسائل یکدیگر حساس هستند به خصوص دو شهر که با هم حساس هستند اگر آرای نمایندگان این شهرها شفاف اعلام شود بین دو استان و چند شهر اختلاف ایجاد می شود.

نماینده مردم نجف آباد و تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی، گفت: بنابراین در این صورت اگر آرای نمایندگان شفاف شود اختلاف میان چند استان که در برخی امور با یکدیگر مشترک هستند ایجاد می شود و به اختلافات محلی دامن زده خواهد شد. اما اگر بین امور تفکیک قایل شویم و امور محلی را به پارلمان های محلی (شوراهای شهر و روستا) واگذار کنیم شفافیت آرای نمایندگان مجلس بلامانع خواهد بود.

ابوترابی خاطرنشان کرد: بنابراین بنده با شفافیت آرای نمایندگان در صورت اصلاح امور اداری موافق هستم.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها