کد خبر: 411425
|
۱۳۹۹/۰۳/۲۳ ۰۸:۳۶:۱۱
| |

علی خضریان، نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی:

مدت‌هاست که از دوگانه اصولگرایی و اصلاح‌طلبی گذر کردیم

نماینده تهران در مجلس یازدهم گفت: در شرایط امروز در یک تکثر سیاسی به سر می‌بریم و به این صورت نیست که مانند گذشته اصلاح‌طلبان یا اصولگرایان در میان خود با هم، همفکر باشند.

مدت‌هاست که از دوگانه اصولگرایی و اصلاح‌طلبی گذر کردیم
کد خبر: 411425
|
۱۳۹۹/۰۳/۲۳ ۰۸:۳۶:۱۱

اعتمادآنلاین| علی خضریان، نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی و عضو هیات رئیسه مجمع نمایندگان استان تهران، در خصوص سفر اخیر خود به خوزستان گفت: برای اینکه بتوانیم ضمن اولویت دادن به مسائل ملی، مسائل منطقه‌ای را فراموش نکنیم، همچنین در راستای افزایش ظرفیت مطالبه‌‌گری به همراه نمایندگان سایر مناطق برای حل مسائل حوزه انتخابی و اینکه بتوانیم این مسائل را در اولویت‌های مسائل ملی درگیر کنیم، به این نتیجه رسیدیم سفرهایی را تنظیم کنیم که در اولین اقدام به خوزستان و اهواز، سفر کردیم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: در واقع همه به این نتیجه رسیدیم که باید به یکدیگر کمک کنیم، لذا تصمیم گرفتیم به صورت جمعی در مناطق مختلف حضور پیدا و کمک کنیم که مسائل آن منطقه با یک ظرفیت ملی، حل شود. این امر کمک می‌کند نمایندگان صرفا خود را نماینده یک حوزه انتخابیه ندانند، بلکه در قامت نماینده مردم ایران ظاهر شوند.

خضریان در پاسخ به اینکه با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته از سوی نمایندگان مجلس یازدهم شاهد شکل‌گیری مسائلی نظیر غیزانیه نخواهیم بود؟ تصریح کرد: باید تلاش کنیم به مرور مشکلات حل شود، اما اینطور نیست که غیر واقع‌بینانه وعده بدهیم. رسیدن به شرایط مطلوب زمان زیادی می‌برد. به دور از نگاه سیاسی در منطقه خوزستان در چند کیلومتری غیزانیه، شهرک‌های بسیار آباد وجود دارد که این نشان می‌دهد، دستگاه دولتی ما نه در این چند سال، نه در یک دولت بلکه در چند دولت گذشته مخصوصا در دوره بعد از جنگ تا امروز با سیاست‌های خود، مانع آبادانی مناطق نفت‌خیز شده است.

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: این آسیب بزرگی است، کسانی که از زیر پایشان نفت استخراج می‌شود، در شرایط نامطلوبی به سر ببرند، بنابراین باید تلاش کنیم و از طریق نظارت و ارائه ایده‌ها و پیشنهادات به دولت و مسئولان استان کمک کنیم تا بتوانیم، شرایط بهتری را به وجود بیاوریم.


خضریان در رابطه با خطر روی کار آمدن دولت همسو با مجلس یازدهم و کاهش بُعد نظارتی این قوه بر عملکرد قوه مجریه اظهار کرد: اگر برخی از افرادی که به مجلس راه می‌یابند، اهل زد و بند باشند این قضیه ارتباطی با همسو و غیرهمسو بودن، ندارد. مدت‌هاست که از دوگانه اصولگرایی و اصلاح‌طلبی گذر کردیم و افرادی که در فضای سیاسی خود را مرتبط به این دوگانه‌ها می‌دانند دچار یک بیماری ماندن در گذشته هستند. در شرایط امروز در یک تکثر سیاسی به سر می‌بریم و به این صورت نیست که مانند گذشته اصلاح‌طلبان یا اصولگرایان در میان خود با هم، همفکر باشند.

این عضو جبهه پایداری یادآور شد: حتی زمانی که به انتخابات و فضاهای رقابتی سیاسی نزدیک می‌شویم وارد دوگانه جریان غرب‌گرا و درون‌زا می‌شویم. علاوه بر اینکه مجلس به سمت جریان درون‌زا گرایش داشته باشد باید دولت هم به این سمت برود چراکه مفید است و باید به سمتی برویم که فضای سیاسی ظرفیت‌های داخلی را فعال کند. بسیاری از کسانی که در گذشته درون دایره اصولگرایی قرار گرفتند، در حال حاضر درون جریان غربگرا هستند و متقابلا بسیاری از افرادی که در جریان اصلاح‌طلب بودند، امروز می‌توانیم آنها را در جریان‌های درون‌زا ببینیم و بالعکس. دوگانه غرب‌گرایی و درون‌زایی ارتباط مستقیمی با این ندارد که با کلمات بازی کنیم و بگوئیم اصلاح‌طلبان غربگرا هستند و یا اصولگرایان درو‌‌ن‌زا هستند، قائل به این امر نیستم و معتقدم فردی باید در دولت قرار بگیرد که از جریان درون‌زا باشد.

منبع: برنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها