کد خبر: 411513
|
۱۳۹۹/۰۳/۲۳ ۱۳:۲۷:۴۱
| |

اعلام آمادگی روسیه برای بررسی شواهد آلمان درباره اتهام حمله هکری

معاون وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد: آلمان در چند سال اخیر بارها روسیه را به حمله هکری متهم کرده اما هرگز شواهدی دال بر دست داشتن روسیه در این زمینه ارائه نکرده است حال آنکه ما همیشه اعلام آمادگی کرده‌ایم که می‌توانیم با همکاری یکدیگر این مساله را روشن کنیم.

اعلام آمادگی روسیه برای بررسی شواهد آلمان درباره اتهام حمله هکری
کد خبر: 411513
|
۱۳۹۹/۰۳/۲۳ ۱۳:۲۷:۴۱

اعتمادآنلاین| ولادیمیر تیتوف به خبرگزاری ریانووستی گفته است: شایعه پراکنی بی‌اساس در مورد اینکه گویا روسیه در حمله هکری به پارلمان آلمان دست دارد، پنج سال است که از برلین به گوش می‌رسد.

وی افزود: حادثه گویا در سال 2015 و پس از پایان غیرمنتظره تحقیقات قضایی سازمان‌های امنیتی آلمان در مورد استراق سمع مکالمات تلفنی آنگلا مرکل صدراعظم آلمان از سوی آمریکا رخ داد.

معاون اول وزیر خارجه روسیه گفت: در این مدت طولانی دولت آلمان هیچ گونه شواهدی برای اثبات جرم روسیه در حمله هکری ارائه نکرد.

آنگلا مرکل صدراعظم آلمان چندی پیش مدعی شد که اسناد متقنی در دست دارد که توسط روسیه هدف حمله هکری قرار گرفته است وی ضمن «شنیع» خواندن این اقدام ادعایی از سوی روسیه، گفت: می‌توانم صادقانه بگویم که این موضوع برای من رنج‌آور است. هر روز تلاش می‌کنم که روابط بهتری با روسیه برقرار کنم اما در عین حال شواهد متقنی هست که نیروهای روس چنین اقدامی می‌کنند.

مرکل این حملات را «فراتر از ناراحت‌کننده» توصیف و تهدید به تحریم در صورت ادامه چنین اقداماتی کرد.

معاون اول وزیر خارجه روسیه گفت: طرف آلمانی شواهد برای اثبات جرم روسیه را در جریان دیدار سفیر روسیه با مقام‌های وزارت خارجه آلمان ارائه نکرد.

تیتوف گفت: ما بارها به شرکای آلمانی پیشنهاد دادیم به صورت جزییات و بر اساس شواهد، ادعای آنها را در چارچوب مذاکرات دوجانبه مطرح کنیم اما آنها از چنین گفت‌وگویی طفره رفتند. این سوال مطرح است که چرا آنها از گفت‌وگو خودداری می‌کنند.

وی ادامه داد: در زمان حاضر برلین ادعا می کند که شواهد مطمئن مبنی بر دست داشتن روسیه در حمله هکری به دست آورده است که به گزارش رسانه‌های آلمانی گویا از سازمان های اطلاعاتی آمریکا به دست آورده است.

مقام روس خاطرنشان کرد که اگر طرف آلمانی شواهد مستند از واشنگتن به دست آورده است که جرم کسی را اثبات می‌کند ما آماده‌ایم تا این اطلاعات را بررسی کنیم. خودداری از ارائه این شواهد به مثابه متهم کردن بی‌اساس است.

نهاد اطلاعاتی آلمان بارها هکرهای روس را متهم به جاسوسی از قانونگذاران و سیاستمداران این کشور کرده و رسانه‌های آلمانی نیز گزارش داده‌اند که داده‌های مربوط به ایمیل مرکل در میان اطلاعات هک شده در سال 2015 توسط روس‌ها وجود داشته است.

سال گذشته پس از قتل یک شهروند گرجستانی در آلمان، برلین مسکو را متهم به دست داشتن در آن کرده و دو دیپلمات روس را اخراج کرد که به اقدام متقابل از سوی کرملین و اخراج دو دیپلمات آلمانی از روسیه منجر شد.

روسیه به استقرار سلاح اتمی آمریکا در لهستان پاسخ می‌دهد

معاون اول وزیر امور خارجه روسیه در واکنش به سوالی در مورد امکان انتقال سلاح اتمی آمریکا از آلمان به لهستان گفت: چنین اظهارنظری ازسوی سفیر آمریکا در لهستان، مساله ای مورد اختلاف است که به روابط آلمان و آمریکا مربوط می‌شود و در واقع واکنش به بحث‌های سیاسی در داخل آلمان درباره زرادخانه هسته‌ای کشور بیگانه در داخل کشور خود است.

وی در مورد استقرار تسلیحات اتمی آمریکا در لهستان هشدار داد که هرگونه توانمندی نظامی که روسیه را تهدید کند در خاک لهستان مستقر شود، سازمان‌های مربوطه روسیه پاسخ متقابل و قانع کننده خواهند داد.

روابط روسیه و لهستان تیره است و این کشور اروپای شرقی بخشی از سامانه پدافند موشکی آمریکا را در خاک خود مستقر کرده است.

روسیه در پاسخ، موشک‌های تاکتیکی اسکندر در استان کالینین گراد در همسایگی لهستان مستقر کرده است.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها