کد خبر: 412358
|
۱۳۹۹/۰۳/۲۶ ۱۵:۳۱:۲۲
| |

7000 نیروی داعش در مرزهای عراق و سوریه

یک کارشناس امنیتی عراقی با اشاره به فعالیت 7000 داعشی در مناطق مرزی عراق و سوریه نسبت به احتمال قدرتگیری مجدد داعش از طریق اتحاد با القاعده هشدار داد.

7000 نیروی داعش در مرزهای عراق و سوریه
کد خبر: 412358
|
۱۳۹۹/۰۳/۲۶ ۱۵:۳۱:۲۲

اعتمادآنلاین| روزنامه الحره نوشت، با گذشت کمتر از یک سال از اعلام شکست داعش، این گروه تروریستی بار دیگر از اوایل 2020 فعالیت خود را در عراق و سوریه از سر گرفته است هر چند هنوز این فعالیت‌ها به درجه اشغال نظامی شهرها و روستاها نرسیده است.

هشام الهاشمی، کارشناس امنیتی عراقی دلیل فعالیت مجدد داعش را نیاز این گروه به بودجه و نیز فراهم بودن فضا و حضور نیروهای ائتلاف بین‌المللی و آمریکا در خاک عراق عنوان کرد و گفت، ابوابراهیم القریشی الهاشمی، سرکرده جدید داعش جذابیت کمتری نسبت به ابوبکر البغدادی، سرکرده سابق دارد و به اندازه او قدرت فقهی ندارد اما تندرو بوده و از سال 2001 عضو گروه‌های تروریستی از جمله القاعده بوده است.

وی ادامه داد، در حال حاضر بین 6 تا 7000 داعشی در مناطق مرزی عراق و سوریه فعالیت دارند و علاوه بر آنها 11 تا 12000 پرسنل لجستیک غیر فعال هم هستند که در مناطق باز، مرزها و مناطق صعب العبور در شرق سوریه و غرب و شمال شرق عراق متمرکز هستند.

الهاشمی گفت، داعش و القاعده ممکن است در میان مدت به یک اتحاد جدیدی برسند و همین مساله قدرت آنها را برای ظهور مجدد بیشتر می‌کند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها