کد خبر: 412782
|
۱۳۹۹/۰۳/۲۸ ۱۵:۱۵:۲۲
| |

آیا ویروس کرونا ضعیف شده است؟

معاون‌کل وزارت بهداشت گفت: این تصور که ویروس کرونا ضعیف شده را از خود دور کرده چراکه این بیماری, قطعا در فصل تابستان هم ادامه داشته و در هر شرایطی باید آماده مقابله با آن باشیم.

آیا ویروس کرونا ضعیف شده است؟
کد خبر: 412782
|
۱۳۹۹/۰۳/۲۸ ۱۵:۱۵:۲۲

اعتمادآنلاین| ایرج حریرچی قائم مقام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی, قائم مقام دبیر ستاد ملی مقابله با کرونا و هیئت همراه ظهر امروز باهدف بررسی و تشریح آخرین وضعیت بیماری کرونا، مشکلات و چالش‌های این اپیدمی در استان کردستان حضور یافتند.

معاون‌کل وزارت بهداشت پس از بازدید بیمارستان‌های‌ توحید و کوثر سنندج, در جریان بررسی مشکلات بیماران و پرسنل و روند بستری بیماران در بخش‌ها به‌ویژه ICU و اورژانس قرار گرفت.

حریرچی با اشاره به سیر صعودی بیماری کرونا در یک هفته اخیر در استان کردستان به‌ویژه شهر سنندج اظهار داشت: برای کنترل و پیشگیری از شیوع این بیماری نیازمند همکاری مردم در زمینه رعایت پروتکل‌های بهداشتی هستیم.

وی خطاب به متولیان دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: باید "رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، اطلاع‌رسانی برای ادامه کمپین در خانه بمانیم" در راستای اهداف مبارزه با ویروس کرونا بیشتر در دستور کار قرار گرفته و مردم نیز در این شرایط سخت, کادر درمان را یاری دهند.

قائم‌مقام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر ضرورت رعایت اصول بهداشتی توسط همگان, به وضعیت قرمز کرونا در کردستان و دیگر استان‌های کشور اشاره و تصریح کرد: از مردم انتظار می‌رود در این روزهای کرونایی حتی‌الامکان از تجمع و رفت‌و‌آمدهای غیرضروری خودداری کنند.

وی با ابراز نگرانی از تغییر باورهای برخی از مردم در مورد ویروس کرونا و عادی انگاشتن آن، بر لزوم استفاده از ماسک هنگام خروج از منزل تاکید و خطاب به مردم گفت: این تصور که ویروس کرونا ضعیف شده را از خود دور کرده چراکه این بیماری, قطعا در فصل تابستان هم ادامه داشته و در هر شرایطی باید آماده مقابله با آن باشیم.

حریرچی با اشاره به تلاش‌های شبانه‌روزی سیستم بهداشتی و درمانی در زمینه بیماریابی و مقابله با کرونا در استان، یادآور شد: اگر مردم توصیه‌های بهداشتی را رعایت کرده, شاهد کنترل بیماری شده و افزایش آمار مبتلایان به این ویروس نخواهیم شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان نیز در این بازدید گزارشی از آخرین وضعیت آمار مبتلایان و فوتی‌های این بیماری در استان ارائه کرد.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها