کد خبر: 412919
|
۱۳۹۹/۰۳/۲۹ ۱۰:۳۹:۰۱
| |

روزنامه حزب حاکم کره شمالی:

کره شمالی دیگر درباره روابط دو کره با سئول وارد گفت و گو نخواهد شد

رودونگ سینمون روزنامه حزب حاکم بر کره‌شمالی روز پنجشنبه نوشت: گام‌های بعدی این کشور علیه کره‌جنوبی فراتر از تصور خواهد بود و هشدار داد که صبر ارتش این کشور پایان یافته است.

کره شمالی دیگر درباره روابط دو کره با سئول وارد گفت و گو نخواهد شد
کد خبر: 412919
|
۱۳۹۹/۰۳/۲۹ ۱۰:۳۹:۰۱

اعتمادآنلاین| رودونگ سینمون در مطلبی با اشاره به تحولات اخیر شبه جزیره نوشت که انفجار دفتر ارتباطی دو کره تنها یکی از اقدام های این کشور بود و گام های به مراتب بلندتری برداشته خواهد شد که در تصورات نمی گنجد.

روزنامه می افزاید که این انفجار تنها یک شروع بود و صدای انفجار عدالت بلندتر و فراتر از هر تصوری به گوش خواهد رسید ارتش این کشور در حال بررسی اقدامات تلافی جویانه سرسختانه تری است.

کره شمالی که از سال 2018 پس از توافق امنیتی با کره جنوبی تحرکات نظامی را متوقف کرده بود گفته است قصد دارد پاسگاه های مرزی را دوباره ایجاد کرده و رزمایش هایش را در مناطق مرزی شروع کند.

روزنامه با اشاره به اینکه قول و قرارها و اعتمادها از بین رفته است، نوشت: «کره شمالی دیگر درباره روابط دو کره با سئول وارد گفت و گو نخواهد شد».

همزمان خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی هم در گزارشی احتمال داد که کره شمالی در حال برنامه ریزی برای اقدامات خاصی از جمله استقرار نظامیان در مناطق اقتصادی است.

همزمان گزارش ها حاکی است که یک هواپیمای متعلق به "کیم جونگ اون" رهبر کره شمالی از پیونگ یانگ به مناطق شرقی پرواز کرده است که می تواند نشانه ای از آمادگی برای پرتاب موشک بالستیک زیردریایی باشد.

وزارت دفاع کره جنوبی تهدید کرده است که کره شمالی در صورت اقدام نظامی بهای سنگینی پرداخت خواهد کرد.

"لی دوهون" نماینده مسایل امنیتی و مذاکره کننده هسته ای کره جنوبی امروز وارد آمریکا شد تا با مقام های آن کشور درباره تنش ها میان دو کره و بحران در شبه جزیره کره گفت و گو کند.

سفر اعلام نشده این مقام کره جنوبی به واشنگتن این را تداعی می کند که وی احتمالا به عنوان فرستاده ویژه رییس جمهوری راهی آمریکا شده است.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها