کد خبر: 413043
|
۱۳۹۹/۰۴/۰۴ ۱۳:۰۰:۰۰
| |

اسماعیل ‌گرامی‌مقدم، عضو حزب اعتماد ملی، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

جریان اصلاحات| قدرت‌طلبی، اصلاح‌طلبی را به فرصت‌طلبی تبدیل می‌کند

اسماعیل ‌گرامی‌مقدم گفت‌: اینکه اصلاح‌طلبان منافع ملی را فدای قدرت نمی‌کنند دقیقاً تفاوت‌شان با اصولگراها را نشان می‌دهد. پس همه اصلاح‌طلبانی که فکر می‌کنند تحت هر شرایطی باید به قدرت برسند بهتر است بروند به اردوگاه اصولگرایی ملحق شوند.

جریان اصلاحات| قدرت‌طلبی، اصلاح‌طلبی را به فرصت‌طلبی تبدیل می‌کند
کد خبر: 413043
|
۱۳۹۹/۰۴/۰۴ ۱۳:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| «نمی‌شود کسی اصلاح‌طلب باشد و مواضعی غیر از جریان اصلاحات بگیرد.» این اظهارنظر سعید حجاریان واکنش به برخی از فعالان جریان اصلاحات است که در جریان انتخابات اسفندماه، نظری غیر از آنچه مدنظر تشکیلاتی جریان اصلاحات بود، مطرح کردند.

اسماعیل ‌گرامی‌مقدم، عضو حزب اعتماد ملی، در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین در این ‌باره اظهار داشت: در انتخابات گذشته تاکیدم بر این بود که همه آنهایی که به عنوان چهره‌ای اصلاح‌طب شناخته می‌شوند‌ برای اینکه جبهه اصلاحات راهبردی صحیح را پیش بگیرد باید همواره در رفتار و گفتارشان هویت اصلاح‌طلبی را در هر تاکتیک و برنامه‌ای لحاظ کنند، چون اگر شرایط موجب شود هویت اصلاح‌طلبی رنگ ببازد و بیشتر در صدد در اختیار گرفتن قدرت و موقعیت باشد، اصلاح‌طلبی به فرصت‌طلبی تبدیل می‌شود.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در ادامه گفت: به همین دلیل شورای عالی اصلاحات در روزهای منتهی به دوم اسفندماه یکی از بهترین تصمیم‌هایش را گرفت و اعلام کرد، فقط در حوزه‌های انتخابیه‌ای که نامزد اصلاح‌طلب داشته باشیم وارد فضای رقابتی خواهیم شد. به همین دلیل در مجلس یازدهم ما هزینه‌‌ای به مراتب کمتر از مجلس گذشته متحمل شده‌ایم، چون دیگر ملزم به پاسخگویی رفتار و کردار کسانی نیستیم که اساساً ربطی به جریان اصلاحات ندارند. پس باید گفت، سخن آقای حجاریان سخن و مرامی صحیح است و همه اصلاح‌طلبان نه تنها فقط در زبان، بلکه در عمل باید مواضع اصلاح‌طلبانه اتخاذ کنند.

او همچنین تصریح کرد: اگر اصلاح‌طلبان آبرویی در افکار عمومی دارند و هر زمان که توانسته‌اند در انتخابات حضوری جدی داشته باشند بیشتر رأی‌ها را از آن خود کرده‌اند، دقیقاً به دلیل نوع دغدغه‌شان است و نمی‌توان اصلاح‌طلب بود و مثلاً پاکدست نبود. با این توضیح که پاکدستی با فرصت‌طلبی و بی‌اعتنایی به مردم همخوان نیست و اصلاح‌طلبان دقیقاً به دلیل اصراری که بر روش‌های خود دارند تا به امروز هزینه‌های گزافی پرداخت کرده‌اند.

گرامی‌مقدم ادامه داد: صحبتم با کسانی که فکر می‌کنند اصلاح‌طلبی بدون بودن در قدرت امکان‌پذیر نیست‌ این است که اگر قرار باشد ما اصلاح‌طلب نباشیم و مطالبه‌های مردم به سرانجام نرسد، بهتر است عطای قدرت را به لقایش ببخشیم؛ یعنی اگر نتوانیم آرمان اصلاح‌طلبی را به سرانجام برسانیم، قدرت فایده‌ای ندارد چون ورود قدرت به هر قیمتی اندیشه‌های اصلاح‌طلبی را زیر سوال می‌برد.

اسماعیل ‌گرامی‌مقدم در پایان گفت: اینکه اصلاح‌طلبان منافع ملی را فدای قدرت نمی‌کنند دقیقاً تفاوت‌شان با اصولگراها را نشان می‌دهد. پس همه اصلاح‌طلبانی که فکر می‌کنند تحت هر شرایطی باید به قدرت برسند بهتر است بروند به اردوگاه اصولگرایی ملحق شوند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها