کد خبر: 413210
|
۱۳۹۹/۰۳/۳۰ ۱۵:۱۸:۵۰
| |

گفتگوی سه جانبه وزرای خارجه انگلیس، فرانسه و آلمان

وزارت امور خارجه انگلیس به دنبال تصویب قطعنامه تروئیکای اروپا در شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی، اعلام کرد که وزرای خارجه سه کشور انگلیس، فرانسه و آلمان امروز درباره «یافتن راه حل دیپلماتیک برای کاهش تنش‌ها» درخصوص پرونده اتمی ایران در برلین گفت وگو خواهند کرد.

گفتگوی سه جانبه وزرای خارجه انگلیس، فرانسه و آلمان
کد خبر: 413210
|
۱۳۹۹/۰۳/۳۰ ۱۵:۱۸:۵۰

اعتمادآنلاین| در این بیانیه همچنین آمده است که گفت وگوها درباره حساب کشی از ایران به دلیل آنچه فعالیت های بی ثبات کننده کشورمان در منطقه خوانده شده و «باز نگه داشتن درب برای ایران جهت یافتن راه‌حل مسالمت‌آمیز به سمت جلو» متمرکز خواهد بود.

قطعنامه پیشنهادی تروئیکای اروپا علیه ایران، به رغم مخالفت جدی چین و روسیه در نشست فصلی شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی امروز (جمعه 30 خرداد ) به تصویب رسید.

در این قطعنامه سه کشور اروپایی انگلیس، آلمان و فرانسه با حمایت آمریکا از ایران خواسته‌اند به ممانعت از دسترسی بازرسان آژانس به 2 سایت هسته‌ای کشور پایان دهد و با آنها به طور کامل همکاری کند.

آژانس در گزارشی ماه پیش ضمن اذعان به اینکه در حال انجام بازرسی‌های بی‌سابقه از تأسیسات هسته‌ای اعلام‌ شده ایران است ، گفت : خواستار بازرسی از اماکنی بوده که ممکن است در آنها در اوایل سال 2000 پژوهش‌هایی در مقیاس کوچک بر روی مواد هسته‌ای انجام شده باشند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها