کد خبر: 413695
|
۱۳۹۹/۰۴/۰۱ ۱۲:۵۳:۴۲
| |

وزیر دفاع ترکیه:

ترکیه انتظار همبستگی از متحدانش را دارد

وزیر دفاع ترکیه گفت، براساس تمامی اسناد و مدارک، ادعای مطرح شده از سوی فرانسه درباره اقدام خصمانه ترکیه علیه یک ناو این کشور در مدیترانه کاملا بی پایه و اساس است.

ترکیه انتظار همبستگی از متحدانش را دارد
کد خبر: 413695
|
۱۳۹۹/۰۴/۰۱ ۱۲:۵۳:۴۲

اعتمادآنلاین| به نقل از خبرگزاری آناتولی، خلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه گفت: وقتی به بررسی اطلاعات، داده‌ها و تمامی موارد در این باره می‌پردازیم، می‌توانیم ببینیم که این ادعای مطرح شده کاملا غیر واقعی است.

فرانسه مدعی است که ترکیه یکی از ناوهای حاضر در ماموریت ناتو در مدیترانه را مورد اقدام خصمانه خود قرار داده؛ در بیانیه وزارت دفاع فرانسه آمده است که ناو فرانسوی در حالی که در حال شناسایی یک کشتی حامل سلاح به سمت لیبی بوده است سه مرتبه هدف نورهای راداری ناو ترکیه‌ای قرار می‌گیرد که این عمل رفتاری خصمانه است و عملی نیست که از یک هم‌پیمان علیه یک ناو ناتو صورت بگیرد.

وزیر دفاع ترکیه همچنین گفت، نیروهای دریایی ترکیه حتی به درخواست فرانسه برای ناو مذکور سوخت تامین کردند. اطلاعات و اسناد مربوط، حقانیت ترکیه را درباره اشتراک اطلاعات با متحدین و مقامات نظامی و غیر نظامی در ناتو اثبات می‌کند. ترکیه انتظار همبستگی از متحدانش را دارد.

وی افزود: ما از برخی از متحدانمان انتظار داریم تا بر طبق روحیه همبستگی ائتلاف و بر اساس چارچوب روندها و اصول موجود رفتار کنند.

وزیر دفاع ترکیه همچنین با اشاره به این مساله که آنکارا بر اساس آگاهی از وظایف و مسئولیت‌های ائتلاف ناتو عمل می‌کند، گفت: ما همیشه طرفدار همکاری و گفتگو هستیم.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها