کد خبر: 413697
|
۱۳۹۹/۰۴/۰۲ ۱۲:۴۵:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

لیگ برتر| تیم‌های خصوصی شمشیر را برای فدراسیون فوتبال از رو بستند

چهار تیم خصوصی حاضر در لیگ برتر، پاشنه آشیل سازمان لیگ فوتبال ایران شده‌اند. تراکتور اولین مخالف برگزاری لیگ بود و مالک این باشگاه این موضوع را به صورت علنی در مصاحبه‌هایش اعلام کرد.

لیگ برتر| تیم‌های خصوصی شمشیر را برای فدراسیون فوتبال از رو بستند
کد خبر: 413697
|
۱۳۹۹/۰۴/۰۲ ۱۲:۴۵:۰۰

اعتمادآنلاین| لیگ برتر ایران حالا چهار مخالف دارد. تراکتور، ماشین‌سازی، نساجی و شهرخودرو. اینها همان تیم‌هایی هستند که علاقه‌ای به آغاز مجدد لیگ برتر ندارند و با تمام توان‌شان در تلاش‌اند تا لیگ برتر نوزدهم بدون تعیین قهرمان لغو شود. لیگ برتر فوتبال ایران که به دلیل شیوع ویروس کرونا نزدیک به 120 روز است تعطیل شده، سه روز دیگر کارش را آغاز می‌کند تا پرونده این فصل پرحاشیه فوتبال ایران بسته شود. اما چرا این چهار تیم علاقه‌ای به برگزاری بازی‌های لیگ برتر ندارند؟

لیگ برتر

اصرار تیم‌ها به لغو کامل لیگ

بعد از شیوع ویروس کرونا و تعطیلی موقت لیگ برتر، 13 تیم لیگ برتری اعلام کردند که علاقه‌ای به ادامه بازی‌های لیگ نوزدهم ندارند و فدراسیون فوتبال باید این رقابت‌ها را به دلیل شیوع ویروس کرونا و خطری که برای جان بازیکنان فوتبال دارد تعطیل کند. از بین 16 تیم حاضر در لیگ برتر 2 تیم اعلام کردند تابع دستورات فدراسیون فوتبال هستند و پرسپولیس صدرنشین هم گفت در صورت لغو کامل رقابت‌های لیگ برتر باید به عنوان قهرمان لیگ نوزدهم شناخته شود و در غیر این صورت بهتر است بازی‌ها ادامه پیدا کند تا تکلیف لیگ برتر در زمین مسابقه مشخص شود.

این خواسته پرسپولیس مخالفت باشگاه‌های بالای جدولی را در پی داشت. آنها اعلام کردند پرسپولیس شانس اول قهرمانی نیست، تا پایان فصل زمان زیادی باقی مانده و فدراسیون حق ندارد پرسپولیس را به عنوان قهرمان لیگ برتر معرفی کند. البته تیم‌های شاکی اعلام کردند که در زمین مسابقه هم حاضر نمی‌شوند و به دلیل شیوع کرونا بهتر است لیگ نوزدهم بدون اعلام قهرمان نیمه‌کاره به پایان برسد.

لیگ برتر

آغاز لیگ برتر از 4 تیرماه

هرچند تیم‌ها کوشیدند تا فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ را مجاب کنند که از برگزاری ادامه رقابت‌های لیگ نوزدهم منصرف شود، اما با کاهش شیوع بیماری در کشور و همچنین لغو محدودیت‌های اجتماعی توسط دولت، فدراسیون فوتبال تصمیم گرفت ادامه بازی‌های لیگ برتر را برگزار کند. سازمان لیگ هم 29 خردادماه را زمان آغاز مجدد لیگ نوزدهم تعیین کرد اما بعد از مدتی این تاریخ را به چهارم تیرماه تغییر داد. گرچه تیم‌های لیگ برتری ابتدا با این تصمیم فدراسیون فوتبال مخالف بودند اما بعد از مدتی مجبور به پذیرش آن شدند و تمرینات‌شان را آغاز کردند.

در این میان اما چهار تیم خصوصی حاضر در لیگ برتر پاشنه آشیل سازمان لیگ فوتبال ایران شده‌اند. تراکتور اولین مخالف برگزاری لیگ بود و مالک این باشگاه این موضوع را به صورت علنی در مصاحبه‌هایش اعلام کرد. محمدرضا زنوزی گفت در صورت آغاز مجدد لیگ برتر، از فدراسیون فوتبال ایران به فیفا شکایت خواهد کرد. ماشین‌سازی تبریز که دیگر تیم زنوزی است هم اعلام کرد در بازی‌های لیگ برتر حاضر نخواهد شد. شهرخودرو و نساجی هم دیگر تیم‌هایی بودند که به جمع مخالفان فدراسیون پیوستند و طی نامه‌ای خطاب به وزارت ورزش و جوانان، اعلام کردند که در صورت برگزاری رقابت‌های لیگ برتر از لیگ کنار خواهند کشید.

 استقلال

فرهاد حمیداوی، مالک باشگاه شهرخودرو، در مصاحبه‌ای پیشنهاد داد فدراسیون فوتبال لیگ نوزدهم را لغو کند و پرسپولیس را به عنوان قهرمان فصل انتخاب کند. حمیداوی عنوان کرد شرایط در مشهد بغرنج است و ترجیح می‌دهد تیمش در لیگ شرکت نکند.

فرهاد حمیداوی، مالک باشگاه شهرخودرو

شروط باشگاه‌ها برای فوتبال ایران

مالک باشگاه تراکتور معتقد است برای این تیم هزینه زیادی کرده، اما ترجیح می‌دهد در لیگ حاضر نشود. او با اشاره به تعطیلی لیگ برتر والیبال می‌گوید: «چطور والیبال و بسکتبال تعطیل می‌شود، اما فوتبال نه؟ در کدام ورزش برخورد بدنی بیشتر است؟! وقتی تیم مقابل نتواند پروتکل را اجرا کند احتمال ناقل بودن وجود دارد.»

بعد از این مسابقه بود که نامه باشگاه تراکتور به فدراسیون فوتبال رسید. آنها در این نامه نوشته بودند که در صورت اصرار فدراسیون فوتبال به برگزاری بازی‌های لیگ برتر، پرونده‌ای علیه این فدراسیون در AFC و FIFA تشکیل می‌دهند.

نساجی و ماشین‌سازی هم همراه تراکتور شدند و از این موضع تراکتور حمایت کردند. یک روز بعد از ارسال نامه تراکتور، شهرخودرو مشهد هم در نامه‌ای خطاب به مدیران فوتبال ایران، همان حرف‌های باشگاه تراکتور را تکرار کرده است.

شهرخودرو در این نامه 2 درخواست از فدراسیون فوتبال ایران داشته و گفته که در صورت محقق نشدن این درخواست‌ها به FIFA و AFC شکایت خواهد کرد.

در نامه شهرخودرو به حیدر بهاروند آمده است: «این باشگاه اعلام می‌دارد در صورت تحقق یکی از دو شرط ذیل موافق شروع مجدد لیگ است:

الف) جنابعالی به‌عنوان سرپرست فدراسیون و رئیس سازمان لیگ، مسئولیت کامل عواقب ناشی از شروع لیگ را صراحتاً بر عهده بگیرید.

ب) جلسه‌ای با حضور تمامی مدیران عامل باشگاه‌های لیگ برتر تشکیل و در ارتباط با ادامه لیگ رأی‌گیری شود.»

نامه شهرخودرو به فدراسیون فوتبال

حالا باید صبر کرد و دید آیا تیم‌های خصوصی فوتبال ایران پیروز این نبرد می‌شوند یا اینکه فدراسیون فوتبال می‌تواند بازی‌ها را بدون مشکل و با تمام تیم‌های حاضر در لیگ نوزدهم برگزار کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها