کد خبر: 413723
|
۱۳۹۹/۰۴/۰۱ ۱۳:۵۴:۴۷
| |

جاشوا سندمن:

نظرسنجی ها ارزیابی دقیق از انتخابات ارائه نمی دهد

یک استاد دانشگاه آمریکا با ابراز تردید نسبت به نتایج نظرسنجی‌های چند وقت اخیر که پیشگامی جو بایدن نامزد دموکرات ها درانتخابات 2020 را نشان می دهد پیش بینی کرد این نتایج ممکن است در نهایت به نفع دونالد ترامپ رئیس جمهوری کنونی آمریکا تغییر کند.

نظرسنجی ها ارزیابی دقیق از انتخابات ارائه نمی دهد
کد خبر: 413723
|
۱۳۹۹/۰۴/۰۱ ۱۳:۵۴:۴۷

اعتمادآنلاین| در مقاله ای که تارنمای هیل به قلم «جاشوا سندمن» ( Joshua Sandman) استاد علوم سیاسی دانشگاه نیو هِون منتشر کرده آمده است: نظرسنجی های اخیر نشان می دهد که ترامپ به طور جدی از بایدن در رقابت های ریاست جمهوری 2020 عقب است اما این نتایج ارزیابی دقیقی را درباره انتخابات نوامبر (آبان) ارائه نمی دهد.

این استاد دانشگاه که مطالعاتی درباره انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در پنج دهه گذشته دارد در این مقاله تحت عنوان «نظرسنجی ها را باور نکنید: ریاست جمهوری پوپولیستی ترامپ او را در انتخابات به پیروزی می کشاند» افزود: به هر حال، اگر نتایج همه نظرسنجی ها تا روز انتخابات سال 2016 درست بود، هیلاری کلینتون نامزد وقت دموکرات ها اکنون باید رئیس جمهوری آمریکا بود. نظرسنجی یک هنر و علم است. ارزیابی داده های خام نظرسنجی به تصورات و کج فهمی های نظرسنج ها هم بستگی دارد.

به گفته این استاد دانشگاه، یکی از برگ های برنده ترامپ، پوپولیست بودن او است. رهبران یا نامزدهای پوپولیست حمایت شهروندانی را کسب می کنند که باور دارند منافع و نگرانی های آنها از سوی دولت مستقر و نهادهای اقتصادی و اجتماعی تامین می شود. ترامپ متعهد شده که صدای زنان و مردانِ فراموش شده باشد.

پیام ها واقدامات پوپولیستی ترامپ با تاکید بر جایگاه حمایتی او از جمله در بین «افراد فراموش شده»، «افرادی که تحصیلات دانشگاهی ندارند» و «طبقات کارگری» ( به ویژه در شهرهای کوچک و مناطق روستایی)، مسیحیان انجیلی و محافظه کاران اجتماعی و فرهنگی و جمهوریخواهان محافظه کار است.

نظرسنجی های ان بی سی و روزنامه وال استریت ژورنال که چند هفته پیش انجام شده نشان داد محبوبیت ترامپ 46 درصد است، محبوبیت او بین میانه روها 36 درصد و در بین جمهوریخواهان 89 درصد است.

نظرسنجی های سراسری روایت کاملی را از جایگاه حمایتی او ارائه نمی دهند. شخصیت ترامپ و رفتارهای تهاجمی او قبل از انتخابات سال 2016 نیز معلوم بود و این امر رای دهندگان آمریکایی را دلسرد نکرد. در ماه های اخیر نقش دولت او در کنترل همه گیری ناشی از شیوع کرونا و بی عدالتی نژادی با شکستی جدی و مخربی مواجه شد اما این امر نمی تواند تغییر چندانی در گرایشات عمومی ایجاد کند.

این استاد دانشگاه افزود، مطالعاتش درباره الکترال کالج (مجمع گزینندگان) نشان می دهد که ترامپ همچنان رقیبی جدی است اما هنوز درجایگاه نامزد پیروز انتخابات قرار ندارد. ایالت بشدت محافظه کار به جمهوریخواهان رای می دهند و فرقی برای آنها نمی کند نامزد جمهوریخواه چه کسی باشد. ایالت های سواحل غربی و شمال غربی به دموکرات ها رای می دهند.

این امر باعث می شود ایالت هایی همچون آریزونا، میشیگان و پنسیلوانیا و ویسکانسین نقش تعیین کننده ای در نتایج انتخابات داشته باشند. رقابت در اوهایو، آیووا، فلوریدا و کارولینای شمالی در حال حاضر شدید است اما تا روز انتخابات، ترکیب اکثریتی محافظه کاران در این ایالت ها و بهبود وضعیت اقتصادی ممکن است این ایالت ها را هم به حامیان نامزد جمهوریخواه تبدیل کند.

از سوی دیگر، بایدن نامزدی است که اشکالات جدی است. او به تازگی ازقرنطینه خودخواسته خارج شده که نشان می دهد در دسترس نیست و نمی تواند از طریق رسانه های اجتماعی و فناوری ارتباط برقرار کند. او در مناظره های دموکرات ها عملکرد خوبی نداشت، اغلب تمرکز ندارد و مواضع او شفاف نیست. ترامپ در مناظره رقابتی و قدرتمندتر است و می تواندعملکرد بهتری نسبت به بایدن داشته باشد.

نظرسنجی و مصاحبه ها نشان می دهد که رای دهندگان جوان ترقی خواه و معترضان که به دنبال تغییر سیستم هستند به نامزدی مانند بایدن رای نمی دهند.

اساسا، حزب دموکرات ائتلاف پیروزی را تشکیل نداده است و به حمایت الکترال و رای دهندگان بدون تحصیلات دانشگاهی و طبقه متوسط نیاز دارد. دموکرات ها به عنوان یک حزب لیبرالیسم فرهنگی و اجتماعی با تاکید بر گرم شدن زمین، محیط زیست و حقوق باروری تغییر ساختار داده است.

دموکرات ها به یک طرح اقتصادی قوی نیاز دارند و تراژدی اتکای آمریکا به کشورهای خارجی برای تامین تجهیزات پزشکی و ماسک محافظتی و لباس های پزشکی محافظتی دلایل کافی برای نیاز به بازسازی ظرفیت تولید ما را ارائه می دهد. عدالت نژادی به فرصتی برای ارائه دستمزد قابل قبول برای اقلیت ها نیاز دارد.

بایدن متعهد شده یک زن را به عنوان معاون خود انتخاب کند. ارجحیت بر زنان آمریکایی آفریقایی تبار است و بایدن احتمالا از این تعهد خود در انتخابات نفع خواهد برد اما مطالعات نشان می دهد که بیشتر رای دهندگان در وهله نخست به نامزد ریاست جمهوری رای می دهند.

بایدن ودموکرات ها باید امیدوار باشند که شکست ترامپ و نآرامی های اخیر در دوران ریاست جمهوری برای تغییر در نظر رای دهندگان کفایت کند. دموکرات ها باید جایگاه حمایتی خود را تقویت کنند. آنها باید به جمهوریخواهان اجازه ندهند که عملا با سرکوب رای دهندگان به ضرر رای دهندگان در جوامع ثروتمند و اقلیت عمل کنند. هنوز تا انتخابات نوامبر فاصله داریم اما ارائه تصویری تیره و تار از ترامپ همچنین می تواند تصویری ناخوشایند از بایدن نیز باشد.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا سوم نوامبر 2020 مصادف با با 13 آبان 1399 برای انتخاب پنجاه و نهمین رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا و معاون او برگزار خواهد شد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها